Lijst van geïnstalleerde software op je Mac genereren

Weet iemand ook een programma waarmee je een lijst van geïnstalleerde software op je mac kunt genereren?

Bij voorbaat dank,
Boele

Onder het 'appeltje' : 'over deze Mac' en daarin programma's kiezen en dan de lijst exporteren.

Hoe simpel kan het zijn! :-)

Thanks.

@kwisten,

Hoe kan je de lijst exporteren??

mvg LM

copy - paste?

Werkt niet staat grijs gedrukt, werkt ook niet als ik als beheerder inlog

Bewaar als kiezen, heb je 3 opties.

Dan slaat hij de hele database op, ik wil alleen een programmalijst.
Als ik in de linker kolom programma's selecteer en dan in de programmalijst alles selecteer met cmd + a kan ik deze niet kopieeren met kopieer in wijzig dit wordt grijs weergegeven en ook niet met cmd + c.

En als ik bewaar als doe dan wordt de hele database bewaard en niet mijn geselecteerde programma lijst.

Het is misschien omslachtig , maar je kan kiezen voor druk af/ opslaan als PDF , en dan vanuit voorvertoning de niet gewenste pagina's verwijderen.
Of de gewenste pagina met de programma's naar een nieuw pdf document slepen ,
of de gewenste pagina's selecteren en plakken in een andere document.
Ik heb het ook geprobeerd en het is inderdaad spijtig dat je niet per onderdeel kan selecteren voor een afdruk.

Terminal openen -> cd /Applications -> ls -> copy/paste. Voordat je het 'ls'-commando uitvoert kan je best de terminal heel smal maken, anders krijg je meerdere rijen. :)

Als je ze dan in de Teksteditor hebt geplakt moet je wel nog even control + f doen en zoeken naar .app en vervangen door een spatie.

Als je het dan toch via de terminal wilt doen:

[code]
$ ls /Applications/ | sed s/.app// > ~/Desktop/software.txt
[/code]

Dan heb je alle geïnstalleerde software in de Applications map netjes in een tekstbestandje op je desktop staan :)

netjes! :)

Alleen laat dat dus alleen de applicaties zien die in /Applications staan. Het volgende struint ook je hele harde schijf af. Handig als je, zoals ik, ook onder /Users/Shared/Applications spullen hebt staan.

sudo find / -name "*.app" >> ~/Desktop/ListOfApps.txt

Oh, en om de lijst uit System Profiler te krijgen type je het volgende in Terminal:

AppleSystemProfiler | grep Applications >> ~/Desktop/InstalledApps.txt

Ok, bedankt mowat, filenox, nielsr en callin coilleach zal jullie suggesties eens proberen.

mvg LM

Heerlijk, dit forum! Dank je wel allemaal!

Mmm, enthousiasme toch iets getempert inmiddels. Kwam er pas net aan toe om het uit te proberen:

sudo find / -name "*.app" >> ~/Desktop/ListOfApps.txt
produceert inderdaad een complete lijst, maar *zonder* de versienummers van de software en daar ging het me nou juist om.

AppleSystemProfiler | grep Applications >> ~/Desktop/InstalledApps.txt
Deze produceert een leeg "InstalledAps.txt" document bij mij op het bureaublad?

:-(

Boele

[list][*]/Programma's/Hulpprogramma's/Systeemprofiel
[*]Kolom Inhoud > Software > Programma's
[*]Veld rechts > sorteer op Naam
[*]Systeemprofiel > menu Wijzig > Selecteer alles
[*]Systeemprofiel > menu Archief > Bewaar als…
[*]Keuze uit: Systeemprofiel (XML) - RTF Rich Text Format) - Platte tekst[/list]

@ michelvdb

Net geprobeerd, er word dan toch een lijst met alles van hardware tot voorkeurpanelen gemaakt.

en moet je daarin weer alleen programma's selecteren en dit opnieuw bewaren, dan heb je pas een lijst met alleen programma's.

mvg LM

Inderdaad. Maar het werkt wel op deze manier in ieder geval.

@ Lutjemac
Moet ik echt enkele termen vet zetten, [b]kolom Inhoud[/b], [b]Software[/b] en [b]Programma's[/b] bvb.? Ik denk dat mijn aangeboden oplossing wel duidelijk is. :wink: