Lijstje aanpassen in "Desktop and screensaver"

Als je kijkt bij "Desktop and sreensaver" staat daar een lijstje met folders. Deze folders kun je ook zelf toevoegen (choose filder). Mijn vraag: waar kun je die filders ook weer UIT het lijstje verwijderen?

HD/Bibliotheek/Desktop Pictures

Eventueel ook in ~/Bibliotheek/Desktop Pictures.

Weet iemand ook hoe je de mappen die daar staan kunt veranderen ?

Je kunt er 1 toevoegen, maar ik wil er eigenlijk een paar vervangen… maar dat is me tot nu toe niet gelukt.

Daarvoor moet je de localisatie induiken. "Collections.strings" te vinden in de pakketinhoud van het DesktopPictures.prefpane. Tenminste als ik je vraag goed begrijp. :?

[quote:d4af73f6e3="unSOUND"]Weet iemand ook hoe je de mappen die daar staan kunt veranderen ?

Je kunt er 1 toevoegen, maar ik wil er eigenlijk een paar vervangen… maar dat is me tot nu toe niet gelukt.[/quote:d4af73f6e3]

advies van de blinde/dove ( ik probeer bescheiden te blijven!): als je de afbeelding er nou uitsleept, op het bureublad zet en van daaruit verandert?En dan weer terugzet via “bureaublad en schermbeveiliging” in de systemvoorkeuren? Of is dat te voor de handliggend?

Nee, ik wil de mappen zelf veranderen, dus de keuzes die je nu hebt ( natuur, abstract enz. ) vervangen voor mappen van mijn smaak ( Ferrari, Vliegtuigen, Dames enz. )

Dan gooi je de inhoud van deze map* op de composthoop** of berg ze ergens in het schuurtje*** op en pas je jouw tuintje naar jouw smaak aan. ;-)

• /Library/Desktop Pictures
    ** Prullenmand
    ***elders op je HD

Je kunt bvb. in /Library/ een map ‘Desktop Pictures disabled’ maken en er de ongewenste kindertjes in huisvesten.

[quote:1831e7006e="michelvdb"]Dan gooi je de inhoud van deze map* op de composthoop** of berg ze ergens in het schuurtje*** op en pas je jouw tuintje naar jouw smaak aan. ;-)[/quote:1831e7006e] Dat maakt niet uit. Als je dat doet, zet hij toch de namen van de andere mappen neer, en de mappen die ik er plaats verschijnen niet in de lijst.

Het is met de oplossing van wjgmspeedy wel gelukt inmiddels, bedankt !

[img:1831e7006e]http://home.versatel.nl/stevejobs/wallpapers.jpg[/img:1831e7006e]

[quote:5cccb57f65="michelvdb"]Eventueel ook in ~/Bibliotheek/Desktop Pictures.[/quote:5cccb57f65]

Werkt niet…ik heb zelf een folder toegevoegd, maar als ik zowel in mijn home dir als in de ‘hoofd’ library kijk, kan ik die folder niet terug vinden.

Iemand een idee hoe ik hem er alsnog uit krijg?