Limewire naar bibliotheek?

Hoi,

ik zette net mijn computer aan en ik zag, enigzins verbaasd, dat ik de limewire muziekbestanden van m’n zusje in mijn itunes kon zien en zelfs afspelen. Alleen als ik de bestanden naar mijn bibliotheek wil kopieeren, gebeurt er niets.
Mijn vraag is dus, of iemand weet hoe ik de limewire bestanden in mijn bibliotheek krijg, zonder de bestanden op een cdtje oid te zetten.

Gr. Bart

Je bedoeld, dat je de MP3's die je met Limewire download, rechtstreeks in je iTunes bibliotheek ziet? In Limewire -> preferences -> iTunes -> "Enable iTunes importing" aanklikken.

Dan wordt er in iTunes een playlist aangemaakt, genaamd “Limewire” waaraan gedownloade MP3’s automatisch worden toegevoegd. Deze worden dan ook automatisch aan de Library van iTunes toegevoegd. Als dat gebeurt is, kun je ze (de MP3’s dus) verwijderen van je Limewire download lokatie.

Vond het in het begin ook wat verwarrend die limewire playlist. Van daaruit kan je geen nummertjes naar een andere playlist slepen. (tenminste bij mij niet) Ze staan wel gewoon in de normale bib en van daaruit kan je weer alles. Ik gebruik die playlist voornamelijk om te kijken hoe een nummer daadwerkelijk heet als het gedownload is. dan kan ik het makkelijk met de zoekfunctie uit de algemene bib halen en zetten waar ik het zetten wil :lol:

Sorteer je library eens op "date added"... Dan heb je een mooi overzicht welke files je het laatst hebt toegevoegd :)

[quote:09272be032="Bartjuuh"]Hoi,

ik zette net mijn computer aan en ik zag, enigzins verbaasd, dat ik de limewire muziekbestanden van m’n zusje in mijn itunes kon zien en zelfs afspelen. Alleen als ik de bestanden naar mijn bibliotheek wil kopieeren, gebeurt er niets.
Mijn vraag is dus, of iemand weet hoe ik de limewire bestanden in mijn bibliotheek krijg, zonder de bestanden op een cdtje oid te zetten.

Gr. Bart[/quote:09272be032]

Dan heeft je zusje Sharing aanstaan in iTunes, en shared ze blijkbaar de met Limewire opgehaalde bestanden, die (als je dat aanvinkt in LimeWire) in een ‘LimeWire’-speellijst staan (in iTunes).
Zo heb ik in de werkkamer altijd de muziek van m’n dochters ter beschikking

vat je 't nog…

je hebt gewoon een heel handig zusje blijkbaar :slight_smile:

Muziek die via iTunes over een netwerk wordt gedeeld, kan je niet aan je Bibliotheek toevoegen trouwens. Dan ben je illegaal aan het kopieëren :slight_smile: en dat mag niet.

Het kan wel als je FileSharing (AppleTalk) gebruikt om in de iTunes MusicFolder van een andere gebruiker te komen. Je kan dan de bestanden gewoon toevoegen. Moet je wel het eerst wachtwoord van je zusje lospeuteren.

.

[quote:99a05056e2="Bartjuuh"]Hoi,

Gr. Bart[/quote:99a05056e2]

zijn dit twee verschillende accounts?

[quote:12f7708b8b="Night"]Sorteer je library eens op "date added"... Dan heb je een mooi overzicht welke files je het laatst hebt toegevoegd :)[/quote:12f7708b8b] of je maakt een smartplay list ;)

[quote:fc887870e8="Mackapoen"]Vond het in het begin ook wat verwarrend die limewire playlist. Van daaruit kan je geen nummertjes naar een andere playlist slepen. (tenminste bij mij niet) Ze staan wel gewoon in de normale bib en van daaruit kan je weer alles. Ik gebruik die playlist voornamelijk om te kijken hoe een nummer daadwerkelijk heet als het gedownload is. dan kan ik het makkelijk met de zoekfunctie uit de algemene bib halen en zetten waar ik het zetten wil :lol:[/quote:fc887870e8]

ja, dat heb ik dus ook… de bestanden staan op een andere computer en ik zie ze wel bij bronnen staan… maar ik kan ze niet importeren naar mijn bibliotheek… file sharing van itunes staat aan, maar ik kan de nummers alleen luisteren…