Wel egh ik heb zojuist de kunst van lijnen gevonden... En heb die ook uitgeprobeerd (met pen tool in ps) [img:15fe7e8548]http://img363.imageshack.us/img363/2956/lineartfirst7ob.jpg[/img:15fe7e8548] Maar ik snap het nut niet... Gewoon voor logo's enzo? of... gewoon omdat het leuk is om doen.? Nog mensen die dit doen? Of er toepassingen op weten? Info graag :)
Hmm,
Ik denk dat je een wat verkeerde gedachte er op nahoudt. Je moet line-art niet zien als een concreet iets waarmee je iets kunt bereiken. Het heeft niet z’n eigen nut.
Sommige kunststijlen vloeien gewoon voort uit de hand van de originele kunstenaar. Dat anderen zich ook toeleggen hierop is niet noodzakelijk kopieren, maar gewoon een verdere uitwerking ervan.
Je niet forceren in een bepaalde stijl, of volgen wat “trendy” is. Doe gewoon wat je zelf graag doet en wat er volgens jou ook goed uitziet.
Wel maar als je dan gaat kijken vind je het toch terug in logo's of iconen. Bv. Fallout 2, de pip-boy lijkt verdomd veel op lineart
Dat kan goed zijn, dat ontwerpen wat vergelijknig tonen met line-art, of een gelijkaardig iets in zich hebben. Maar dat is dan vaak omdat hun concept dit toeliet. Ze hebben het niet zo gedaan [b:25bd62ce6a]omdat[/b:25bd62ce6a] het line-art zou zijn.
Je mag die stijlen ook niet teveel in een kotje plaatsen, zo makkelijk zijn die niet af te bakenen.
Verwijderd
Hmm dan moet ik nog zo'n "touchboard" hebbe heh... Of niet? Zoniet, enige tuts daarvor? (liefst voor Illustrator, want Freehand staat niet ter mijn beschikking)