lingo probleem

Ik maak voor een cd-rom een loop, nu wil ik ook naar afzonderlijke delen kunnen gaan vanuit het beginmenu. Dus ik verwijs naar een marker, maar dan loopt de loop gewoon verder van die marker natuurlijk. Ik zoek een oplossing, soort van gotoAndStop uit actionscript.

alvast bedankt

Zet een framescript op de plaats van de marker.

go to the frame heb je nodig.

Succes.

ja weet ik, maar dan stopt hij bij het afspelen van de loop ook, en dat mag niet. Als je in het menu klikt gaat hij naar een bepaalde frame van de loop en mag daar maar enkele frames afspelen.

go "naamMarker" op een frame zetten ?

da gaat nie veel helpen want die markers staan er tijdens de loop ook.

Kan je het anders nog eens uitgebreid omschrijven ? Of mss een screenshot plaatsen.

Dus eens van in het begin en wat concreter:

Ik maak voor op de proclamatie een voorstelling (cd-rom met director) van de laatstejaars van onze PL-richting.
Het menu bevat alle namen van die klas en een knop om een loop te starten. De loop toont een animatie waar alle lln na elkaar worden voorgesteld.
Als je nu op een naam klikt gij naar een marker “naam1”, maar dan loopt de loop vanzelfsprekend voort. Hij zou dus op een bepaalde frame moeten stoppen als je via een bepaalde naam gaat en niet als je kiest voor de loop-presentatie.

Mss het is het wat veel werk, maar uit wat ik kan opmaken is dat je in een framescript een globale variabele zet met een waarde on startMovie global gSoort gSoort = 1 -- gSoort 1 = Loop -- gSoort2 = Vast end

je kan dan door een knop die variabele wijzigen
if gSoort = 1 then

else

end
Je zet dan een controle op de frame bij iedere foto, en die controleert wat de waarde is van gSoort.
Als die waarde 1 is dan moet ie naar de volgende marker gaan, zoniet dan stopt hij.

Hopelijk ben je er iets met.

ik ga direct es proberen alvast bedankt!

jep, werkt perfect, en is zeker niet zoveel werk! tx.

t is eigenlijke een logische oplossing, gewoon in een variabele steken, ik zocht het veel te ver. Je hebt met goed geholpen!

Waarvoor veel dank!

Geen dank.

Men eindwerk is trouwens in director gemaakt met veel lingo programmatie.

Mag ik nog een vraagje stellen. Als ik een sprite met animatie kopieer wil ik gewoon het cast member veranderen maar de animatie behouden. kan dit, in flash gaat dit maar in director vind ik het niet direct.

Dat gaat niet, ik heb er ook ooit eens achter gezogd maar niet gevonden.

ik heb het gevonden!!! super handig!

in je properties heb je boven een knopje, soort van opsommingsknopje. daar op klikken dan krijg je list view mode en daar kan je het member wijzigen!!

zo leren we nog bij van elkaar

Thx handig, Ik wist dat he dat kon weergeven maar ik heb daar nooit specifiek in gekeken. Het is dan ook een klein knopje :)