Link aanpassen Flash CS4: OPGELOST

Moge,

Voor een klant moet ik even een link aanpassen in een door ons vervaardigd flashfilmpje. Nou heb ik nog nooit iets met Flash gedaan, maar hoe moeilijk kan het zijn?!

Ik dubbelklik op het fla bestand en Flash opent het bestand. Maar dan… ik had gehoopt ergens de URL te kunnen vinden en dan de aangepaste URL daar in te typen, filmpje opslaan, uploaden, klaar… maar kan nergens vinden in Flash waar ik die URL kan aanpassen!

Ik hoop dat ik spoedig antwoord krijg en hoop dat ik het voldoende duidelijk heb uitgelegd.

Alvast bedankt!

In je handelingen of actions kan je dit wijzigen. Je selecteert de knop waar het om gaat en in het handelingen tabblad of venster krijg je de link te zien..

Als ik het hele filmpje selecteer, dan krijg ik te zien: handelingen kunnen niet worden toegepast op de huidige selectie... moet ik dan een deel van het filmpje selecteren ofzo? In princiepe moet je overal in het filmpje kunnen klikken om de link te volgen.

Het filmpje staat teruggespoeld… weet niet of dat nog invloed heeft?

Bedankt sowieso!

Graag gedaan :)

De tijdlijn moet wel op een ankerpunt staan en niet zomaar op een frame. Bij meerdere ankerpunten (meestal niet) moet je ook bij elk ankerpunt de link aanpassen.

Ik denk dat de knop die jij niet kan vinden in een groep zit. Zo’n groep noem je in flash ook gewoon een “movie” of “object” wanneer je hier op dubbelklikt ga je één laag dieper en kan je binnen de groep weer dingen wijzigen. Probeer maar eens. Daar zal je vast de knop met URL tegenkomen…

Het kan zijn dat je vaker moet dubbelklikken wanneer de groep weer bestaat uit meerdere objecten of groepen… Hij komt vanzelf tevoorschijn! Wanneer je in de tijdlijn van de knop bent beland (herkenbaar aan een tijdlijn met grotere vierkantjes als frames) ben je een stap te ver. Onderin je lagenbalk (bovenin flash) kan je de route volgen die je aflegt binnen de groep.

Let op! Wanneer je ergens niet op kan klikken, staat waarschijnlijk de laag op slot.

Ben weer behoorlijk aan het zoeken geweest, maar is (voor mij) gewoon niet te vinden. :x

Ik heb volgens mij het juiste ankerpunt gevonden: de lijn die ik daarmee geselecteerd heb heet notabene zelfs LINK. Maar bij gedragingen blijft het angstvallig eh leeg. Bij handelingen heb ik alle groepen en sub en subsub groepen doorlopen, maar ook daar niets :cry:

Ik moet echt eens even een Lynda.com over Flash aanschaffen…

Wanneer je met het actions/handelingen tabblad open, de knop selecteert, moet je dit te zien krijgen in het handelingen/actions tabblad:

[img:a70f01c421]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=24758[/img:a70f01c421]
Het kan zijn dat je de script assistent nog uit moet zetten om hetzelfde beeld als hierboven te krijgen. (met de assistent aan, wijst het zichzelf ook)

Het is niet nodig om alle scrips aan de linkerkant te doorlopen. Deze heb je nu niet nodig. Je hoeft alleen maar de link die er al staat aan te passen.

Handelingen/actions openen = alt+F9

Dr. Maddox bedankt voor je uitvoerige uitleg!

Dit was inderdaad de plek waar ik het moest aanpassen. Mijn hele probleem was om het daar tevoorschijn te laten komen. Toen ik de ‘regel’ van de link in het filmpje selecteerde door op het slotje te drukken en daarna op appeltje A drukte verscheen eindelijk hetgeen ik zocht zoals je aangeeft in jouw laatste post. :slight_smile:

De swf file is inmiddels naar de klant, dus ik zou zeggen: Opgelost!

Thanks again, ik ga weer verder met zaken waar ik wel verstand van heb, haha.

Mooi zo en graag gedaan! :)