link in mail automatisch downloaden en opslaan mogelijk?

Hallo Allemaal

Voor mijn werk krijg ik mails binnen van waar een link in staat.
achter deze link zit altijd een bestand, wat ik nu handmatig moet downloaden en opslaan.
Is het mogelijk om deze bestanden bij binnenkomst automatisch te downloaden en in een bepaalde map op te slaan?

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt van de mail:

[img]https://dl.dropbox.com/u/4838456/mail%20met%20link%20voorbeeld.png[/img]

Ik dacht even dat je een instelling zocht waarmee álle links in mailtjes automatisch gevolgd zouden worden, maar gelukkig blijkt dat niet het geval te zijn :)

Is het mogelijk om de betreffende berichten te filteren? Dus dat ze bijvoorbeeld altijd van dezelfde afzender komen, of hetzelfde onderwerp hebben, o.i.d.? In dat geval kun je namelijk in Mail een regel aanmaken (Voorkeuren ? Regels) die een AppleScript uitvoert, waarmee je dan hoogstwaarschijnlijk de URL wel uit het mailtje moet kunnen halen om hem dan door Safari te laten downloaden.

Hallo Jakko

De afzender is altijd het zelfde
De titel ook op her nummer op het eind na

Regels aanmaken ben ik al bekend mee, maar script schrijven totaal niet
Kun je me misschien op weg helpen?

Op zich is het niet zo'n probleem om een script te schrijven dat iets met de berichten doet, die door de regel "gevangen" worden — de inhoud van het bericht ophalen of zo is geen punt. Waar het moeilijk wordt, is om er een URL uit te filteren, want daar is AppleScript niet zo heel erg best in … en om eerlijk te zijn heb ik op het moment niet bijster veel zin om me te verdiepen in hoe dit makkelijk te doen is via de terminal, maar morgen kom ik er denk ik op terug :)

Wat ik tot nu toe heb is dit, waarmee je keurig de hele berichtinhoud ophaalt:
[code]using terms from application "Mail"
on perform mail action with messages deBerichten for rule deRegel
tell application "Mail"
repeat with hetBericht in deBerichten
set deInhoud to content of hetBericht
-- Hier moet dan nog iets komen dat de URLs uit deInhoud filtert
end repeat
end tell
-- En hier iets dat ze ook downloadt :)
end perform mail action with messages
end using terms from[/code]
Maar hier heb je nog niks aan, dus instructies over hoe je het precies gebruikt zijn nog wat voorbarig :)

Goed, na lange tijd aan geworsteld te hebben met perl, awk, sed en meer van die verschrikkelijke commando's, is het denk ik tijd om een belangrijke vraag te stellen: de URLs die je moet downloaden, zijn die altijd hetzelfde? Want als ze (zoals in je voorbeeld) altijd beginnen met http://www.surveyconsole.com/ en altijd eindigen op .jpg dan wordt het heel, héél, [b]HEEL[/b] veel makkelijker om ze uit de mailtjes te filteren dan wanneer de enige overeenkomst is dat het allemaal URLs zijn. Misschien dat iemand anders er wel uitkomt, maar de regexpen die niet werken (of in elk geval niet wanneer ik ze via [i]do shell script[/i] vanuit AppleScript probeer aan te roepen) komen me momenteel m'n strot uit …

Jakko,

Sorry, maar ik zie net via mijn profiel dat je hebt geantwoord…
Helaas op dit “klote” forum krijg je maar af en toe een notificatie…
Prima forum maar klote notificatie bedoel ik dus…
Meerdere keren aangegeven bij de heren van OMT, maar er wordt niet op gereageerd!

Wegens ziekte heb ik er ook niet meer bij stil gestaan, dus ook mij treft hier de kritiek…

Even inhoudelijk.
Het begint idd altijd met de surveyconsule.com, maar eindigt niet altijd met JPG, dat kan ook bv PDF zijn.
Misschien dat dit je weer verder helpt?

Iig heel vriendelijk bedankt voor al de tijd die je er voor mij in wil stoppen!

Gr Marco