link openen in browser naar keuze

Hoe laat ik vanuit mijn mailprogramma als ik op een link in een mail klik de browser van mijn keuze openen ? Ik heb ooit besloten IE te gaan gebruiken en dat voor mekaar gekregen door de andere browsers weg te gooien. Nu gebruik ik naar grote tevredenheid Chimera en wil ik liever die hebben. Als Chimera straks ineens niet meer bestaat moet het weer anders. Hoe nu ? Het helpt niet om je sysprefs-internet in te stellen.

En welk mail-programma gebruik je dan?

Normaal zou het wel moeten helpen om in sys prefs /internet/web/ als default browser je browser naar keuze te kiezen.

Ik gebruik nu Chimera en Eudora. Ik houd van de zon, vandaar.

[quote:c9dfbc6472="ElectricCat"]Normaal zou het wel moeten helpen om in sys prefs /internet/web/ als default browser je browser naar keuze te kiezen.[/quote:c9dfbc6472]

Ohja, en zoals gezegd: dit werkt niet. Althans niet bij mij.

Heb je Browser Wars geprobeerd?

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=14170

Aqua1, Gebruik versie X 10.2.3 , daar blijft de voorkeursbrowser wel bewaard in 't geheugen. :D

Ik gebruik 10.2.3 en Browser Wars heeft bij mij geen effect. Nog iemand een ander idee ?

Beste optie lijkt me toch om je syst-prefs klaar te krijgen. Ik heb ook probs gehad met IE als standaardbrowser. Nadat ik een andere browser had geselecteerd kwam hij toch steeds weer tevoorschijn (heel irritant). Pas na uitloggen of herstart deed ie het wel. Nu werkt het feilloos, zelfs als ik de systprefs open laat staan en een andere browser selecteer doet ie het meteen.

Misschien helpt om het voorkeurenbestand
‘com.apple.internetconfig.plist’ of
‘com.apple.internetpref.plist’
te trashen, syst.prefs aanpassen en kijken of het dan wel werkt.