Linken naar een pagina met een frame structuur / frameset

Mijn site is opgebouwd uit meedere frames. Rondom het middelste frame blijft alles altijd wit. Zodoende staat deze site altijd in het midden van het scherm. Wanneer ik nu een externe link wil maken naar een pagina diep in de structuur krijg ik het alleen maar voor elkaar de pagina te laden zonder de wit-frames er omheen. M.a.w. de beoogde pagina staat nu links boven in de hoek omdat de frames rondom niet geladen zijn.

Het schijnt met Java opgelost te kunnen worden. Iemand suggesties? Thanx.

Wanneer er meer info nodig is:

www.ijswater.nl

of ff posten voor meer info.

Crazy Ivan

tjee dat is nou iets wat ik graag met mijn site zou willen, dat het wit (of welke kleur dan ook) erom heen komt en dat mijn site altijd in het midden staat....maar datkrijg ik niet voor elkaar :cry:

Je moet een frameset aanmaken in index.html:

[code:1:469ed292b0]<frameset framespacing="0" border="0" rows="*, 453, " frameborder="NO">
<frame name="boven" src="nieuwe_opening/html/opening_witframe.html" scrolling="no" marginwidth"0" marginheight="0">
<frameset framespacing="0" border="0" cols="
, 756, *," frameborder="NO">
<frame name="linksframe" src="nieuwe_opening/html/opening_witframe.html" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="hoofd" src="nieuwe_opening/html/opening_hoofdframe.html" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="rechtsframe" src="nieuwe_opening/html/opening_witframe.html" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame src="index_frames.html"></frameset>
<frame name="onder" src="nieuwe_opening/html/opening_witframe.html" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<noframes>
<p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen frames.</p>
</noframes>

</frameset>[/code:1:469ed292b0]

Vanuit “opening_hoofdframe.htm” ga je verder met je site…

Ik zie dat je met Dreamweaver werkt... Dan is het makkelijst om 'buts frames' te installeren: http://www.andrewwooldridge.com/dreamweaver/actions.html

Overigens maakt dat je pagina wel weer zwaarder. Een veel eenvoudiger constructie is een brievenbus maken van twee geneste tabellen van 3x3 cellen. Ook daarmee staat je pagina altijd in het midden.
Zoiets:

[code:1:1409bd69d1]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<table WIDTH="95%" HEIGHT="95%" BORDER="0" ALIGN="CENTER">
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td HEIGHT="5">&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td><table BORDER="0" ALIGN="CENTER" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0">
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td WIDTH="500" HEIGHT="350" BGCOLOR="#999999">&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
</table></td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td HEIGHT="5">&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
</table>
<div ALIGN="CENTER"></div>
</body>
</html>
[/code:1:1409bd69d1]

Right, maar dat gaat over hoe je frames maakt... Hoe kan ik nu linken naar een pagina van mijn eigen site zonder dat deze z'n frames overslaat?

Ojee, de verkeerde aangewezen. Bust Frames is juist om uit andermans frame te gaan waarin je ge-deeplinkt bent...

http://www.pawluk.com/public/ de extension heet framejammer. Die zet je pagina weer in het bijbehorende frame. Maar ik blijf het een beetje overkill vinden als je je frames alleen gebruikt voor witruimte.

[quote:053172e1ea="crazy ivan"]Right, maar dat gaat over hoe je frames maakt... Hoe kan ik nu linken naar een pagina van mijn eigen site zonder dat deze z'n frames overslaat?[/quote:053172e1ea]

<a href=’’ target=_top>hier</a> - zo link je naar een site, en zal die niet openen in de huidige frame. Of bedoel je dat niet?

Overigens is het nooit echt verstandig om frames te gebruiken.

[quote:a4ecfb7ffa="crazy ivan"]Wanneer ik nu een externe link wil maken naar een pagina diep in de structuur krijg ik het alleen maar voor elkaar de pagina te laden zonder de wit-frames er omheen. M.a.w. de beoogde pagina staat nu links boven in de hoek omdat de frames rondom niet geladen zijn. [/quote:a4ecfb7ffa]

Gebruik je Dreamweaver? Je kunt dat het beste doen vanuit de frameset dmv ‘target’ ‘_self’ bij de link of kijk anders eens of je mbv ‘behaviors’ ‘on click’ ‘go to url’ en dan het frame aanklikken waarin je wilt dat de nieuwe pagina opend.

Je kunt zelfs meerdere behaviors tegelijk ‘go to url’ aanwijzen. Dan open je bij 1 klik meerdere pagina’s in verschillende frames. Het gemakkelijkst is dit als je frames namen hebben.

OT: heb je zelf wel eens een ‘crazy ivan’ meegemaakt?

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij gaat het om het linken van elders naar de geframede pagine. Nu kan hij alleen linken naar bijvoorbeeld http://www.ijswater.nl/commercials/elbert/showreel/elbert_showreel.html en krijgt dan geen wit eromheen.

En ik ben wat dat betreft (met Adriaan in goed gezelschap) dat je daarvoor geen frames moet willen gebruiken.

Aldus

Wil je dat'ie in je middelste frame wordt geladen, dan moet je'm linken naar de naam van het frame, in jouw geval: <a href="http://www.ijswater.nl/" target="hoofd">de link </a>

Als je target=“linksframe” doet komt’ie in je linkerframe te staan enz.

[quote:e77ee39c2f="Mmmarco"]

OT: heb je zelf wel eens een ‘crazy ivan’ meegemaakt?[/quote:e77ee39c2f]

Nee, Sorry ik heb geen onderzeeboot.

Heren, Dames en ander geintresseerden in deze draad: alvast dank voor de diverse bijdragen. Dit is waar het inderdaad om draait:

[quote:bbd1ccbccc=“Deskman”]…Ik kan het mis hebben, maar volgens mij gaat het om het linken van elders naar de geframede pagine. Nu kan hij alleen linken naar bijvoorbeeld http://www.ijswater.nl/commercials/elbert/showreel/elbert_showreel.html en krijgt dan geen wit eromheen…[/quote:bbd1ccbccc]

Nou begrijp ik dat ik het hele frame gebeuren dan maar even moet vergeten, maar zo eenboudig is dat natuurlijk niet. De vorm van de site moet het zelfde blijven (Op last van de huisstijl). Dus als iemand een goed alternatief heeft…

Het is dus inderdaad de bedoeling om van BUITEN de site naar een pagina binnen IJswater te linken. Voorbeeld:

Stel ik stuur een niewsbrief waarin ik onze openings pagina in mee stuur. Dan wil ik in vanuit dat emailtje direct naar commercials of naar films linken en onze index passeren. Wanneer ik dat nu doe komt de pagina rechtsboven in het scherm te staan. Niet zo mooi.

Ik nodig jullie uit voor een alternatief voor frames…

[size=9:bbd1ccbccc]O.T. Even voor de duidelijkheid: Ik onderhoud alleen de inhoud van de pagina, foto’s op de storyboards, keuze van de filmpjes e.d. Een stagaire heeft destijds de “engine” geprogrameerd. De stagiare is inmiddels aan het afstuderen geslagen en ik moet nu ook zorg gaan dragen voor de functionaliteit.[/size:bbd1ccbccc]

Ach so! Nou ja da's toch simpel. Kopieer je bestaandeframeset ff naar een andere direcory (waar ze elkaar niet in de weg zitten) en zet in het middenframe de pagina die je wilt laten zien.

Verwijs in je email niet naar de beginpagina maar naar het frameset waar die bepaaldepagina reeds in staat. (Zorg dat alle verdere links wel werken en verwijzen naar je orginele frameset met links ed).

Of zie ik het te simpel?

OT: Daar komt crazy ivan wel vandaan dus? Of zwem je zelf ook altijd rondjes? :wink:

Oke! Klingt inderdaad simpel maar is het proberen waard.

O.T. Heb je de film “The Hunt for Red October” gezien?

OT, ik heb alle boeken gelezen, alle films gezien en alle spin-off boeken gelezen. (Tom Clancy's OP Centre, Neforce -ook al is die voor kinderen-)

Je zou ‘de Medoogelozen’ ook eens moeten huren in de bib of gewoon kopen. Heftig boek!

[quote:be5661d2e6="Mmmarco"][quote:be5661d2e6="crazy ivan"]Wanneer ik nu een externe link wil maken naar een pagina diep in de structuur krijg ik het alleen maar voor elkaar de pagina te laden zonder de wit-frames er omheen. M.a.w. de beoogde pagina staat nu links boven in de hoek omdat de frames rondom niet geladen zijn. [/quote:be5661d2e6]

Gebruik je Dreamweaver? Je kunt dat het beste doen vanuit de frameset dmv ‘target’ ‘_self’ bij de link of kijk anders eens of je mbv ‘behaviors’ ‘on click’ ‘go to url’ en dan het frame aanklikken waarin je wilt dat de nieuwe pagina opend.

Je kunt zelfs meerdere behaviors tegelijk ‘go to url’ aanwijzen. Dan open je bij 1 klik meerdere pagina’s in verschillende frames. Het gemakkelijkst is dit als je frames namen hebben. [/quote:be5661d2e6]

Ik will graag weten hoe je dat laatst doet. 8) ik denk dat het de oplossing is voor mijn probeem:
ik heb namelijk 2 iframes onder elkaar.
als ik in iframe 1 op een link klik, laadt er een nieuwe pagina in iframe1, maar ik wil dat er ook een nieuwe pagina in iframe 2 laadt tegelijkertijd, of desnoods een miliseconde later. Ik heb het geprobeerd met een javascript onLoad autochange(in de html die in iframe 1 laadt) maar krijg ik alleen in iframe 1 geladen, niet in iframe2. als ik zeg dat ie naar target = ‘_iframe2’ moet gaan doet ie niet, en “page.html”, “_iframe2” ook niet. Wie weet hier een betere oplossing voor dan die in de quote genoemd wordt? En wie weet met welk javascriptje die go to url werkt? Thanx alvast!