Linksys Modem en Airport Kaart

Jo mensen,

Ik heb een vraagie. Ik heb een ibook G3 met een Airport kaartje erin. Maar is het mogelijk om met dat kaartje draadloos te internetten met mijn bestaande Linksys Modem? Ik heb ook nog een windows computer met een andere kaart erin, en die doet het perfekt.

:?

Ja

met bepaalde linksys wireless routes kan het soms nodig zijn om deze regelmatig te resetten (aan/uit zetten)

dit wanneer je vanaf je macje niet meer kan internetten of geen ip adres meer toegewezen krijgt…

kan gewoon als je bij je airportkaart maar goeie ip en dns adressen maar invult of gewoon op dhcp zetten, en dat regelmatig resetten van een linksys? nog nooit van gehoord, en ik werk er al jaren mee, gave aparaatjes, en betrouwbaarder dan mijn twee overleden airport baisstations.. sorry apple..,

groetjes Karel

Dat resetten van Linksys AP's heb ik wel vaker gehoord ja.

Dit probleem heeft een vriend van me in zijn studentenhuis namelijk ook. Om de zoveel tijd valt de verbinding weg…na een reset van het AP werkt alles weer…

Ik heb zelf ook een Linksys 11mbit AP waar ik ook al een keer iets onverklaarbaars mee heb gehad.

Situtie:
Linksys <–> Server <–> LAN

Op de server draait een DHCP-Relay agent die DHCP aanvragen vanaf het WLAN doorstuurd naar de DHCP server in het LAN…dit werkt goed…tot die ene keer… :confused:

Ik kon wel gewoon vanaf het LAN het AP benaderen…pingen, webinterface openen, alles werkte…maar DHCP adressen afgeven ho maar. AP paar keer gereset, alle instellingen in het AP weggegooid, nieuwe WEP key aangemaakt…en het werkte weer…rara hoe kan dat…

Er maken meerdere laptop met allemaal een andere hardware configuratie gebruik van dat AP en geen van alle kregen ze een IP…wel verbinding dus…

Maar ja…het werkt allemaal weer, dus ik kan weer gerust adem halen :wink: