Linksys WAG354G doet het niet

Hey snel een accountje aangemaakt omdat ik thuis niet meer op het net geraak!

Gisteren mijn ouwe topcom modem/router vervangen door een linksys wag354g.
Installatie kan bijna niet foutlopen: inpluggen en aanzetten.
Configuratie dient te gebeuren via de webbrowser, en daar ging het fout.

Ik geef in Safari het bekende adres in (192.168.1.1) en ipv de vraag naar de gebruikersnaam en paswoord (standaard admin/admin) krijg ik meteen een html pagina waar staat: 401 unauthorized - Authorization required. Dit terwijl ik het ding nog maar net uit de doos heb gehaald: van het veranderen van een paswoord ofzo is nog geen sprake.

Ik werk met osx 10.3.9
Volgens het netwerkpaneel → Ingebouw Ethernet: “Ingebouwd ethernet is momenteel actief en heeft het IP adres 192.168.1.64. U bent verbonden met het internet via ingebouwd ethernet.”

Bizar: de iBook herkent het linksys netwerk meteen en (draadloos) printen op deze manier is geen probleem…

Groeten
Hilts

Weet je zeker dat die WAG wel [i:7199a6104c]nieuw[/i:7199a6104c] is? Geef hem anders eens een reset?

Hij komt uit de originele doos, met netjes een folie eromheen. Ge-reset heb ik al gedaan op aanraden van de Linksys-'helpdesk' die na 30 minuten moest toegeven dat ze voor macgebruikers geen oplossingen hadden... zucht.

cheers
hilts

Ik had hetzelfde probleem.

Met safari lukte het niet maar met firefox wel.

is toch bekend? heeft geloof ik te maken met het type webserver dat de linksys draait

probleem opgelost. configuratiescherm geopend via firefox, vanmorgen gebeld met linksys en de nodige veranderingen aangebracht. bedankt iedereen voor de tip.

cheers
hilts