Linksys WRT160N onstabiele verbinding

Beste forumleden,

Ik ben vanavond aan de slag gegaan met mijn nieuwe router van Linksys WRT160N. Ziet er allemaal perfect uit en mooi design. Het installeren was ook allemaal vrij simpel en binnen 10 minuten had ik internet. Gewoon op de ADSL router aangesloten en setup gedraaid en klaar was het. Internet deed het en het draadloze signaal was gewoon super. Na een tijdje begon de problemen. Om de zoveel tijd viel internet er uit, dan deed die het weer wel en dan weer niet. Ook op een laptop had ik eerst gewoon internet door middel van mijn netwerkkaart die erin zit. En na een tijdje weer hetzelfde als op mijn desktop, hij klapte er weer uit en daarna deed die het weer wel. Dus laptop een keer opnieuw opgestart maar daarna kreeg ik het helemaal niet meer voor mekaar om op internet te gaan. Hij vond het draadloze netwerk wel en vroeg om verbinding maken en als ik daar dan op drukte dan was die even aan het nadenken en toen daarna zei die gelijk weer rechtonderin: beschikbare netwerken gevonden. Heeft dit met mijn ADSL modem te maken of is de WRT160N een verkeerde serie? Ik zou echt niet weten waar ik het probleem moet gaan zoeken. Ook nog via een Wireless Dongle geprobeerd op een andere PC en daar had ik even weer internet en daarna weer niet. Ik heb het gevoel dat de ADSL modem die al vrij oud is, ongeveer 4 á 5 jaar, het signaal niet goed doorgeeft of iets dergelijks. Ik heb op internet gezocht en meerdere mensen hebben er last van dat de verbinding af en toe weg valt met dezelfde WRT160N. Ik maak gewoon gebruik van N technologie en opzich moet dit gewoon super werken maar blijkbaar ook niet. Ik hoop dat er een oplossing is.
Thanx

Heb je al gekeken op wat voor kanalen de buren zitten? Als die op hetzelfde kanaal zitten dan krijg je communicatieproblemen.

Je kunt dit op de Mac bekijken met de Airport Radar Widget (te downloaden via Apple.com). Het kanaal moet je instellen in de router, je Mac volgt dat automatisch.

Maar wat hebben de buren met het kanaal te maken dan? Hun hebben wel draadloos internet, volgens mij een draadloze Speedtouch. En kan ik met die widget zien op welke kanaal hun zitten dan?

Juist ja! Dan kan je misschien eens een ander kanaal proberen en dan zien of je internetverbinding niet meer wegvalt.

Veel succes !

En het maakt dan in principe niet uit welk kanaal ik pak en dat is gewoon in te stellen in de router? Bedankt!

Nieuwe firmware er in?

Ja ik zag bij de instellingen van de router ook een firmware upgrade staan dus misschien moet ik dat dan maar is doen! Eerst ga ik morgen het kanaal veranderen en als het dan nog het geval is dat die elke keer weg valt dan ga ik de firmware versie uprgraden. Ik hoop dat het werkt want heb al op internet gelezen dat die voor veel mensen ook niks geholpen heeft.

Ik zou eerder het omgekeerde doen..

Wifi netwerken die bij elkaar in de buurt zitten, en dan ook nog eens op hetzelfde kanaal, kunnen echt wel "uitvallen" voor je Mac. Omdat de signalen die in de lucht hangen in het zelfde stukje lucht zitten, met hetzelfde kanaalnummer elkaar storen.

Vergelijk het met een paar boerenslootjes. Als jij in slootje A vaart met je vlot, en je buurman ook in datzelfde slootje: dan moet je maar zien of je het beide overleeft.

Vaar jij in slootje A en je buurman in slootje B dan heb je al veel minder last van elkaar en is de kans op overleving groter. Zo ook met je draadloze signaal.

(Vergeef me het onnozele voorbeeld, maar het kwam zo spontaan in mij op.)