Linksys WRT54G router/switch

Wie heeft hier ervaring mee voor de Mac, en dan met name het configureren en het draadloze gedeelte? Zijn de pci kaarten van Linksys te gebruiken in de mac (G4), of kan je beter de airportkaarten gebruiken?

Heb er zo een en wil nooit meer een anders hij is goed hebt overal perfect ontvangst en werkte binnen 1 minuut, echt kwaliteit. Over de PCI kaarten weet ik je niks te vertellen wij hebben alleen maar laptops of draad computers.

oja beveilig je Wlan wel goed want hij is zo sterk dat bij ons anders de hele straat kan meeinternetten… en denk niet dat je dat wil…

[quote:22b93cc1e5="MacFlurrie"]Heb er zo een en wil nooit meer een anders hij is goed hebt overal perfect ontvangst en werkte binnen 1 minuut, echt kwaliteit. Over de PCI kaarten weet ik je niks te vertellen wij hebben alleen maar laptops of draad computers.

oja beveilig je Wlan wel goed want hij is zo sterk dat bij ons anders de hele straat kan meeinternetten… en denk niet dat je dat wil…[/quote:22b93cc1e5]

Heb je hem aan een Mac hangen, en configureer je hem via een webbrouwser?

Ik heb een Belkin-setje (router+PCI-kaart) en die PCI-kaart werkt prima met m'n G4. Hij wordt gewoon als Airportkaart herkend.

Ik heb hem bij de Mediamarkt gekocht omdat ze die daar gewoon hadden. Maar ze hebben daar ook Linksys liggen. Ik zou er eentje ophalen en proberen of 'ie werkt. Als ie dan niet werkt ruil je hem om voor een Belkin.

Ze hoeven beide niet van hetzelfde merk te zijn om te werken aangezien een router platform-onafhankelijk werkt. Dus zolang de standaard 802.11.b of .g gelijk is werkt het.

De Belkin PCi-kaart werkt omdat er zeer waarschijnlijk een Broadcom-chipset in zit en dat is de chipset die Apple ook gebruikt. (Alleen voor 2-3 x de prijs verkoopt - beetje jammer)

Ja heb er ook 1.. erg tevreden.. maar ik denk dat dat meer ligt aan mijn airport-extremekaartje.. Werkt prima hoor!

Die PCI-kaart heb ik trouwes nog te koop als je intresse hebt : )
(die was bedoelt voor een brakke pc… maar niet echt nodig)

[quote:88ffa5e466="Delay"]Ja heb er ook 1.. erg tevreden.. maar ik denk dat dat meer ligt aan mijn airport-extremekaartje.. Werkt prima hoor!

Die PCI-kaart heb ik trouwes nog te koop als je intresse hebt : )
(die was bedoelt voor een brakke pc… maar niet echt nodig)[/quote:88ffa5e466]

Is dat een Linksys pci kaart?

[quote:9877aa7338="Deckard"][quote:9877aa7338="MacFlurrie"]Heb er zo een en wil nooit meer een anders hij is goed hebt overal perfect ontvangst en werkte binnen 1 minuut, echt kwaliteit. Over de PCI kaarten weet ik je niks te vertellen wij hebben alleen maar laptops of draad computers.

oja beveilig je Wlan wel goed want hij is zo sterk dat bij ons anders de hele straat kan meeinternetten… en denk niet dat je dat wil…[/quote:9877aa7338]

Heb je hem aan een Mac hangen, en configureer je hem via een webbrouwser?[/quote:9877aa7338]

Jep op 192.168.1.1 fluitje van een cent

oja koop nooit sitecom troep want als je die opvraagt met een linux bak dan loopt hij zo erg vast dat je hem meteen de vuilisbak in kan gooien (weet niet hoe het onder mac zit heb nieuwe gekregen en doorverkocht)

Wel even de firmware upgraden dan...

http://www.wirelessnederland.nl/modules.php?name=News&file=print&sid=463

Het werkt prima. Zelfs de linksys pci card doet het perfect in een beige g3. Hoewel er op de doos en handleiding alleen windhoos stond, was het een kwestie van kaart erin en booten. De computer herkende de kaart gelijk als airport-kaart.