Linux en Windows op de Intel-Mac: ontwikkeling!

Het is al sinds enkele dagen dat mensen erin geslaagd zijn een non-grafische Linux op hun Intel Mac te draaien. Sinds eergisteren draait de grafische distrubutie Knoppix ook op een Intel-Mac (experimenteel).

http://www.osxbook.com/book/bonus/misc/knoppix/

Maar nu wordt het misschien nog interessanter. Ze hebben ook VMWare in Knoppix geïnstalleerd en draaien er nu XP in, zie hier:

http://www.osxbook.com/book/bonus/misc/vmware/

Linux op de Intel-Mac zou binnekort af zijn. Een testversie kan al gedownload worden, zie hier:

http://www.osxbook.com/book/bonus/misc/linux/#DOWNLOAD

Deze testversie zou wel al perfect moeten werken. Je moet gewoon de cd-image downloaden, branden en opstarten vanaf de gebrande cd. Hacks in je iMac zijn niet nodig.

Wat is een 'non-grafische' Linux? Linux voordat je X11 opstart?

Dit klinkt trouwens goed:[quote:000d28f547]To anybody who has used Windows XP under Virtual PC on the PowerPC version of Mac OS X: you will simply be blown away by how fast Windows XP runs under VMware on the new hardware.[/quote:000d28f547]

Een commando interface, dus zonder muis.

Een beetje zoals de Terminal in OSX maar dan over je hele scherm.

En dan worden wij MacOS-X gebruikers ineens echt gelukkig? :(

Ik word slecht van al die mensen die zo gek doen over Windows op een Mac te booten. Get a (Mac)life!!

[quote:2370cc248f="pietjepuk6546"]Ik word slecht van al die mensen die zo gek doen over Windows op een Mac te booten. Get a (Mac)life!![/quote:2370cc248f] Nu overdrijf je. Dat is mooi dat jij geen Windwos programma's moet draaien maar ik heb voor mijn studies CAD programma's nodig dus heb ik geen keuze.

[quote:db030116bc="pietjepuk6546"]Ik word slecht van al die mensen die zo gek doen over Windows op een Mac te booten. Get a (Mac)life!![/quote:db030116bc]

Wat is er nou mis met meerdere OS-en booten op 1 machine? Dat is zo ongeveer de holy grail van desktop-computing. Ik vind het in elk geval wel handig. Dat elitaire gezever altijd, wat anderen met HUN computer doen moeten ze toch lekker zelf weten?

Wel goed dat er aan gewerkt wordt, maar het zou beter zijn als (windows) developers nu ook Mac OS X versies van hun programma's maken :roll:

[quote:0d2c477bdc="iRik"]Wel goed dat er aan gewerkt wordt, maar het zou beter zijn als (windows) developers nu ook Mac OS X versies van hun programma's maken :roll:[/quote:0d2c477bdc]

Nou liever niet zeg, als je ziet wat voor software daar uitkomt.

Laat de open source wereld lekker kennismaken met ProjectBuilder.

[quote:70abd102fc]Wat is er nou mis met meerdere OS-en booten op 1 machine? Dat is zo ongeveer de holy grail van desktop-computing.[/quote:70abd102fc]

Ik denk dat Intel met zijn Virtualisation Tech op het goede pad zit (voorheen “Vanderpool” genoemd). Deze techniek zou ervoor moeten zorgen dat er op hardware niveau meerdere OS-en tegelijkertijd kunnen worden gedraaid op 1 machine.

[quote:b95bf0545b="rutgerz"][quote:b95bf0545b="pietjepuk6546"]Ik word slecht van al die mensen die zo gek doen over Windows op een Mac te booten. Get a (Mac)life!![/quote:b95bf0545b]

Wat is er nou mis met meerdere OS-en booten op 1 machine? Dat is zo ongeveer de holy grail van desktop-computing. Ik vind het in elk geval wel handig. Dat elitaire gezever altijd, wat anderen met HUN computer doen moeten ze toch lekker zelf weten?[/quote:b95bf0545b]
Ik heb mij mss verkeerd uitgedrukt, nu zeg ik niet dat het niet ‘mag’ maar een Mac koop je voor OS X en niet voor Windows (Linux) en er zijn soms mensen die dat wel eens willen vergeten.

Ik koop een Mac om ermee te doen wat ik wil.

Als je bijvoorbeeld in de ‘creative industry’ zit is crossplatform
werken erg belangrijk.

dat windows stelt niks voor. Het is gewoon virtueel in linux.