Linux Games

is het mogelijk om games te installeren die ontworpen zijn voor linux? vb americas army, enemy territory, Unreal Tournament, noem maar op,....

Ik vraag dit omdat er toch een stukje unix in macosx zit he.

Danku

Edit: Ik zal dit bovenstaande even verduidelijken.

Ik vraag me dus af of ik de linux versies van bovengenoemde games kan gebruiken om het spel op de mac te installeren. Misschien heeft iemand dit al geprobeerd?

America's Army is er volgens mij ook gewoon voor OSX. Probeer Google eens. Voor Linux games zou je misschien een soort emulatie programma kunnen gebruiken waarmee je ook Linux applicaties kunt draaien in OSX. Ik weet alleen niet zo snel hoe dat programma ook al weer heet.

americas army en enemy territory zijn allebei gratis te downloaden (legaal bedoel ik ) dus dit mot geen probleem zijn :)

unreal tournament (en 2003 en 2004) is er ook in een officiele mac versie.

X11 is er als Unix/Linux thingy maar ik weet niet of die Win32 Linux binaries aankan. Oftwel, volgens mij moet de game naar Linux for Mac geport zijn en dan kan je het op X11 op een Mac spelen.

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

[quote:4afee8a804="Leendert"]X11 is er als Unix/Linux thingy...[/quote:4afee8a804]

Dat bedoelde ik dus :slight_smile:

Je kunt niet zomaar x86 Linux dingen draaien op OS X omdat een mac nou eenmaal geen x86 is maar PPC. Zoals gezegd zijn er Mac versies van die games dus die kun je gebruiken. Als je de source van een app of game hebt zou je 'm kunnen compileren maar van UT of iets dergelijks krijg je echt geen source ben ik bang. Nog los van het feit dat het waarschijnlijk een eeuwigheid zou duren om te compileren.