Linux op iMac/Macbook pro?

Het is nog niet mogelijk om [i:afe8f959d2]Windows[/i:afe8f959d2] op je [i:afe8f959d2]iMac[/i:afe8f959d2] te draaien. Dit komt door de 'EFI', een verbeterd BIOS van Intel. Windows XP 64 ondersteund deze, maar draait niet op 32bit-processors, zoals de Intel Core Duo er een is. De gewone Windows XP ondersteund deze gewoon helemaal niet. In Vista gaat deze echter wel ondersteund worden.

Maar ondersteund [i:afe8f959d2]Linux [/i:afe8f959d2] EFI?

edit: http://sourceforge.net/projects/elilo/
wel dan :? ?

Als je meer wilt weten over EFI en linux moet je[url=ftp://download.intel.com/technology/efi/docs/pdfs/IDF04linux_EFIS005.pdf] deze presentatie [/url]van intel eens bekijken. Hierin wordt alles uitgelegt hoe linux en EFI samenwerken.

Heb je een hele linux distro nodig? Je kan namelijk X11 op de mac installeren en daarmee schijnt het mogelijk te zijn linux apps onder OSX te draaien (ik zeg [b:dcb2c63105]schijnt[/b:dcb2c63105] omdat ik het zelf niet geprobeerd heb, maar wel gehoord heb dat het kan)

Je kan nu al een helleboel linux apps draaien op een mac op die manier die jij vertelt. Dit kan met fink, darwinports of Gentoo OSX. Maar deze zijn er nu alleen nog maar voor de PPC versie van MAC OSX.

Ik denk niet echt dat ik het nodig heb, ik heb ook nu niet Linux op mijn 'oude' PowerPC-Mac staan. Op mijn PC staat wel Linux én Windows. Gewoon uit interesse.