Linux server op je mac

Beste Maccers,

Bestaat er een mogelijkheid om een linux server als icoon op je bureaublad te krijgen zodat je deze bijvoorbeeld vol pompt met mp3-tjes en deze in iTunes kan af laten spelen? Heb al gezocht maar kom tot nu toe alleen FTP programma’s tegen om in te loggen op de server… :frowning:

Als er Samba/NFS/enz op die Linux machine draait kun je er idd bestanden naartoe kopieren :)

goede vraag, ik zit met het zelfde. Dan voor een windows en een linux servertje. Dacht dat het samba mounts waren. Erg irritant dat je bij elke inlog van een smb mount opnieuw je username en psswrd moet intikken :( Neem aan dat dit te automatiseren is. Ga nu googlen :D heb ff de tijd.

Nou, erg lang hoeft dat natuurlijk niet te duren :wink:
hiero
Maar makkelijker is denk ik:
ditto

ehhh, Samba/NFS? Waar kan ik dat vinden? We hebben deze Linux server door een Windows minded bedrijfje laten plaatsen en gebruiken deze hoofdzakelijk als FTP server. Kan ik wat aan hun doorgeven... En waarmee log ik dan in op de server?

Samba en NFS zijn softwarepakketten die er voor zorgen dat je de server ook via andere protocollen kunt benaderen, zoals SMB voor bijv. Windows. Je logt dan normaalgesproken gewoon via het OS in.

Dus ik laat die Windows jongens Samba of NFS installeren op de Linux server, daarna kan ik met behulp van bijvoorbeeld Automountmaker onder OS X de server als icoon op het bureaublad krijgen...