Lion: Clean install of upgrade?

Vandaag gaan de meeste van jullie waarschijnlijk al Lion installeren, wat gaat het worden: een upgrade of Clean install? En waarom?

Ikzelf twijfel nog, so help me out met argumenten! :)

Ik wacht nog even. Eerst een paar updates van programmatuur die ik gebruik afwachten.

Clean Install op mijn iMac, even testen alle programma's nog werken (vooral CS3), en dan de rest van de Mac's upgraden

Upgrade omdat ik niet zon zin heb om alles weer opnieuw in te delen.

Ik denk aan een clean install op mijn macbook, heb nu een snow leopard die niet helemaal fris meer is. Maar eerst maar eens een upgrade doen voor mijn imac om te zien hoe dat gaat... Mooi klusje voor vanmiddag:smile:

Upgrade. Had net al een schone installatie gedaan met snow leopard.
Geen zin om alles weer terug te zetten.

Ik ga een upgrade doen, en als het misgaat doe ik een clean-install met timemachine restore ;)

Gewoon updaten die hap.
Clean install is te omslachtig via (Snow) Leopard en ook niet echt nodig he.

Clean install, ook mooie gelegenheid je Home Folder weer eens op te ruimen ..:)
Voor degene die een upgrade doen, na installatie je Caches wissen voor een beter resultaat .. ;)

Ik heb altijd het gevoel dat clean beter is. Was met windows zeker zo maar dat gevoel is dus gebleven. Bovendien (zoals Pasav) vind ik dit een mooie gelegenheid om mn mac op de te ruimen.

Kan je ook aangeven welke caches je dan allemaal bedoelt en waar die te vinden zijn of hoe die te wissen.
Ben net overgestapt dus weet de weg niet zo goed.
Ik neem aan dat bij een clean install net als bij Windows je hele schijf geformateerd wordt en je dus alles kwijt bent.
Brengt mij bij de volgende vraag hoe kan ik de 500 Gb HDD nu nog partitioneren. Wil de data eigenlijk op en eigen gedeelte zetten van de HDD zoals ik met Windows deed. ALs je dan een clean install deed op de C schijf had je alle data op de D schijf nog beschikbaar.

Ik doe een clean install op mijn Mac Pro, heeft ie nodig want het systeem is best traag geworden ;)

Mijn Macbook Air zla ik gewoon upgraden.

Clean install en dan Timemachine. Geeft voor mij het beste resultaat.

Clean Install, geen harde argumenten, gewoon gevoelsmatig, weer ff alles 'vers'... :-)

[quote=HiSkippy url=http://www.onemorething.nl/community/topic/lion-clean-install-of-upgrade#post-2256242 time=1311141944]...zoals ik met Windows deed. ALs je dan een clean install deed op de C schijf had je alle data op de D schijf nog beschikbaar.[/quote]Het is een Mac, en geen Windows pc, dus laat die oude reflexen maar achterwege. Want wat jij wilt is onnodig, en ook vaak onhandig.

Wat bedoeld men met: thuismap opruimen? De pron er eindelijk eens afgooien? Of rommelen in je Bibliotheek?

Gewoon upgraden.Mocht dat problemen geven nadien (wat ik niet verwacht) kan ik me altijd nog buigen over een alternatieve methode.
Voor zover ik heb kunnen zien is al mijn software geschikt voor Lion (behalve Artisteer 3.0 maar dat gebruik ik erg weinig en wacht ik dus rustig af tot de makers dat pakket ook geschikt maken voor het nieuwe OS).

Voor de zekerheid mag de MacBook Pro nog een paar weekjes op SL blijven draaien en is alleen de iMac het 'slachtoffer' voor de upgrade :)

Upgrade. 2 weken geleden nog een clean install van SL gedaan. Alles staat nu helemaal goed dus ga ik meteen lekker upgraden.

Upgrade. En dat doe ik pas nadat 10.7.1 uit is gekomen.. :lol:
Dan kan ik eerst zien wat de ervaringen van anderen zijn. :sarcastic:

Upgrade, toen ik naar Snow Leopard ging werd de boel ook opeens een hele hoop sneller, kijken of dat nu weer zo is.

en een clean install is nog steeds een optie na downloaden uit de appstore?
of moet je dan een boot disc maken?