Lion installeren op andere MAC

"die u in eigendom dan wel in beheer hebt"

ik beheer de computers van mijn vrienden, familie en kennissen en collega's en ook die van de mensen van de dam-club en van de voetbalclub behalve van de tekenclub want die beheren zelf hun computers (oké niet allemaal maar de meesten)

:nerd:

:grin: Zoals gezegd, het zijn meestal nogal ruime begrippen, je kan er alle kanten mee op.

Ik heb een probleem!! Ik heb Lion aangeschaft op mijn account. Heb nu de versie op mijn zakelijke Mac ook kunnen downloaden en installeren. Echter krijg ik nu een begin scherm waarbij ik mijn naam en wachtwoord moet ingeven... Mijn Apple ID pakt hij niet... Wat doe ik vekeerd?? Kan nu niet in mijn mac komen wat soort van erg groot probleem is. Alvast bedankt voor jullie hulp!![img]/uploads/community/cdaed98bb1fd07a0ebc8d29d27864bc122840ffb_0.png[/img]

De naam moet ingetypt worden van degene die in mag loggen en het wachtwoord.
Heeft niets met je Apple-id te maken, maar met je Mac zelf (en dan nog specifiek het Mac OS X).

Helaas heb ook ik een Lion backup van mijn eigen Imac "moeten" gebruiken op een andere Imac.
@Sunkeeper had mij al een eind op weg geholpen (zie 10.6.4 naar 10.6.2). Maar het lukte niet.

Wat heb ik gedaan: Via de recovery/naar schijfhulprg. De hele HD gewist en met nullen overschreven.
Nieuwe naam gegeven aan de HD en daarna opgestart met een gekochte retail Snow Leopard(nooit gebruikt).

De bedoeling was om netjes te updraden naar 10.6.8 en dan inloggen met de account van de nieuwe eigenaar die reeds op zijn laptop al een apple ID had en ook Lion officieel had geinstalleerd. Zo kreeg hij dan 2 app aan zijn account(van de 5). Nu is dat bij mij het geval en niet erg.

Maar hoe had ik het dan anders moeten doen?
Goede jaarwisseling allemaal van een enthousiaste 65jarige gebruikster van de Imac en een trouwe bezoekster van de site. Bedankt voor alle hulp in 2011!

Even voor de duidelijkheid: is het nu zo dat de oude iMac [i]niet[/i] schoon is geïnstalleerd en nog gewoon op jouw naam staat, Anneke? En welk OS X staat daar [i]nu[/i] op: OS X 10.6.8 of 10.7.2?

@Hansi2124.
Situatie nu is als volgt. Vriend kocht 1jaar oude Imac (oorspronkelijk SL 10.6.4. en off geupdated naar Lion) van schoonzoon. Grijze dvd,s waren zoek, heel stom dus.

Aangezien de nieuwe eigenaar alles clean wilde hebben nam ik die taak op mij.
Ik was in bezit van retail witte SL (bleek 10.6.3 te zijn) en Icentre had gezegd dat dat kon. Ging dus niet.
Het had een nieuwere SL moeten zijn dan de oorspronkelijke 10.6.4, vandaar dat de mijne niet werkte.
Hij wilde dan upgraden en omdat hij al een apple laptop heeft met Lion, wilde hij de Imac als tweede toevoegen en dus off Lion installeren.

Ik heb het opgelost als volgt: mijn backup dvd met Lion, heb ik gebruikt om te installeren. Hij is dus toegevoegd aan mijn aantal van machines. Dit is voor mij niet erg. Daarna heb ik alles bijgewerkt met het apple ID van de toekomstige nieuwe eigenaar. Toen kon ik ook prg installeren die hij reeds had gekocht voor zijn laptop. Alles werkt nu tot volle tevredenheid.

Ah, okay.
Ik had het zelf als volgt gedaan in deze situatie:
HD van de iMac leeggemaakt en formatteren;
SL installeren met een versie van minimaal 10.6.4

De rest door de nieuwe eigenaar laten doen onder zijn eigen Apple-id, aangezien hij Lion al had aangeschaft. Komt dus niet voor extra kosten te staan en jij geeft niet een iMac waar jouw Apple-id op staat.

Maar als jij er tevreden mee bent hoe het nu is gegaan: ook goed natuurlijk. :wink:

@Hansi2124. Bedankt voor het meedenken. Goede jaarwisseling.

Is helemaal goed gegaan. Ook nog een fijne nieuwjaarsdag en de beste wensen.