Lion met meerdere apple id's

Goeieavond,

Ik ga lion waarschijnlijk kopen, maar ik zit met een ingewikkeldere constructie:
- Ik heb zelf een apple id ZONDER betaaloptie (tweak)
- Mijn vader heeft een apple id MET betaaloptie
- Mijn broer heeft ook een id, waarvan ik niet weet of hij die optie heeft

Ik wil lion dus kopen, maar nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken. Mijn broer heeft ook een mac, men vader niet. Is het bijv mogelijk om met men vaders account in te loggen in de app store, en dan op men broers en mijn computer te installeren? Is het daarna dan nog mogelijk onze eigen apple ids te gebruiken zonder gekloot?

Alvast bedankt :)

Ja. Prima mogelijk. Zo ingewikkeld is je constructie dus niet. ;)

Ja makkelijk, de updates over Lion komen toch niet in de Mac App Store maar gewoon gebruikelijk onder het knopje ? > Software-update...

Dus als ik lion koop via men vaders account, kan ik lion installeren op men eigen computer en die van men broer, zonder dat ik gekloot krijg met meerdere apple ids enzo? Zou iig wel erg handig zijn :)

Ja, helemaal probleemloos. Want de updates gaan via het 'update' knopje en niet via de mac app store als dit wel zo was moest je steeds bij een update de ID in tikken, nu heb je er geen problemen mee. Ik heb het ook bij mijn moeder geïnstalleerd op mijn account :)

Oke, erg bedankt! Na de vakantie zal ik eens verder kijken!