[LIVE] Apple's Unleashed evenement: alle aankondigingen op een rij

Apple’s Unleashed-evenement is zojuist van start gegaan. We volgen het evenement op de voet en vertellen je exact wat we te zien krijgen.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Heb zelf een M1 MB Air waar ik superblij mee ben. Ben geen pro user maar voor wie dat wel is kan ik me voorstellen dat ze omver geblazen zijn. Wauw, wat een beesten zijn dat!

Mooi ding, jammer van die notch. Mooie prestaties. Ik had gehoopt op de nieuwe mini ter vervanging van mij 2013 Mac Pro. Gezien de prijs van de nieuwe MBP vandaag snel het 13 inch model in de aanbieding gekocht. Kan ik vast jaren mee vooruit. De mini komt nog wel.

Geweldenaar denk ik. Blaast Windows PC’s van de kaart. Maar… een notch in het scherm waar je de hele dag tegenaan kijkt. Verschrikkelijk.

Wat is voordeel van de Notch???

Heel mooie machines … Behalve een ding: welke, minder bedeelde designer, ontwerpt een computer met een NOTCH? En, hoe zwaar moet je aan de snuif zijn om als management dit goed te keuren?

Of ik nu full-screen spelletjes wil spelen, video wil kijken of toevalliger wijs een super uitgebreid menu heb voor een of ander mega complex programma met veel menu’s … Goed, het probleem is beperkt tot de 14" … Maar toch …

Ik heb juist vaak de kleinere modellen omdat deze handzamer zijn. Dit is een eerste model MacBook sinds lange, lange, lange tijd die ik overweeg te kopen omdat er weer meer poorten op zitten en gewoon meer als een “notebook” aanvoelt.

MAAR DIE NOTCH :sob:

So close!

Wellicht in 2022 zonder NOTCH voor de 14" …

16 inch heeft ook de NOTCH

:scream: … NEE … dan valt het echt af :sob: … Zo dichtbij … Ik denk niet dat het went zo’n notch, maar dat ben ik …

Gaaf die Notch, ziet er beter uit zo, ben er blij mee.

TIP !

Hoe kan je een Notch zien, en blijven zien ?

1. Zoek de Notch op je scherm van je iPhone of MacBook.
  2. Concentreer je en focus je op de Notch.
  3. Blijf naar de Notch staren.

Met een beetje geluk wordt de Notch op je netvlies gebrand.
Op tijd aan denken en niet vergeten naar te kijken.
En verlies de Notch niet uit zicht.
Zo wordt je notchhappy.

Veel geluk !

Sodeju kunnen er wellicht nog iets meer reclame balken tussen artikelen worden gestopt. Ik snap dat er geld moet worden verdiend maar dit gaat wel ver zeg.

Wat een droom machines zijn het geworden. En eindelijk weer magsafe en sd card readers!

Wat een gezeik over die notch.
Deze zit overigens straks gewoon in de menubalk en in dark mode zal hij niet eens opvalleen.

Ik hoor mensen ook niet klagen over de icoontjes voor de Wifi, Bluetooth, het (datum)klokje en de geluidsinstellingen.

@DokterBibber Ik zag in de presentatie beelden van menu-balken die door de notch worden onderbroken. Het gaat bij brede menu’s erg opvallen. Ik vind het geen goed idee. Ik ben benieuwd naar de hiërarchie bij Apple: iedereen zal het wel bejubeld hebben; anders ontslag.