Live Paint -> fill in aparte laag plaatsen

We hebben zonet een erg gedetailleerde kaart van Europa aangeschaft. Deze is in Illustrator en voorzien van alle mogelijke lagen die je maar wil.

Nu moet ik die inbrengen in flash en zorgen dat de landen kunnen gehighlight worden als je erover gaat. Daarvoor heb ik dus de aparte landen nodig. Probleem is dat de kaart eigenlijk 1 groot grondgebied is (1 layer, 1 object) waar dan een layer bovenligt met de landgrenzen.

Zodoende kan ik in Illustrator niet bijvoorbeeld het vlak van België selecteren en dat kleuren.

Ik kan het wel een andere kleur geven als ik de livepaint gebruik (CS 2) maar dan hangt hij het vlak aan de layer met m’n landsgrenzen. Ik wil dus dat die afzonderlijk op een layer komt te staan, zodat ik die kan exporteren naar flash en die in een button kan plaatsen. Weet iemand of dit uberhaupt kan, of als ik op de een of andere manier de fill van de stroke kan losmaken dan?

De kaart zelf exporteren naar flash en daar gaan bewerken is uitermate moeilijk (zwaar), omwille van het detail van de kaart. Dus alles wat ik in illustrator kan doen, is mooi meegenomen. (werk op windows hier…)

Denk dat ik het gevonden heb, met direct selection tool kan ik het vlak eruit halen als ik alles ungroup. Even kijken of het makkelijk is zo.