Live video beelden mixen met opgenomen beelden

Ik ben voor een kinderanimatieproject een oplossing aan het zoeken voor een interactieve video opstelling:

We willen graag een systeem hebben waarbij er een mogelijkheid is om video beelden live “te mixen”

Eigenlijk willen we een opstelling maken waarbij we vertrekken van een “live opname” (die dan op groot scherm wordt geprojecteerd), en na een tijdje moet die live video overgaan (al dan niet discreet) in een opgenomen videofilmpje. (en dan eventueel terug).

(Beeld u in, kinderactiviteit in een park: “leven er dwergen in de bomen?” We filmen eerst de kinderen zelf rond de boom. Zij zien dat het life beelden zijn, gaan dan met camera richting boomholte, brengen de camera naar binnen, en dan (mix) overgang naar (vroeger opgenomen video filmpje over boskabouters…)

Dit MOET NIET perfect zijn. Het is voor kinderen, mag al eens een hapering zijn.

Iemand een idee wat we nodig hebben? Bestaat er op de markt zoiets dat betaalbaar is qua oplossing? Eventueel zeer goedkoop :wink: ?

Liefst met mac computer 8) we hebben een G4, eventueel een G5)
Eventueel ook meer dan 1 camera aansluiten. (Scene hierboven is slechts een idee)

Alle tips welkom!

Als ik het goed begrijp is dit meer een kwestie van de benodigde rand apperaatuur dan dat je speciale programma's nodig hebt. Je hebt een sorrt splitter nodig die er voor zorgt dat de Live beelden van de camera op het gewenste moment over gaat op het beeld wat door de desbetrefende Mac moet worden weergeven...

met een analoge videomixer lijkt me het nog het makkelijkst te doen; gewoon met een crossfade op het 'juiste' moment. Anders kan je ook iets zelf bouwen in [url=http://www.cycling74.com/products/jitter.html]max/msp/jitter[/url] maar daar moet je wel in willen duiken. Heeft overigens een 30 dagen demo.

het kan iig wel: ik heb het in america gezien: bij een orka-show in San Diego:

een groot scherm, een zooi camera’s en die orka en ‘trainers’
ze gingen over van de ene camera naar de andere (je zag alles voor je neus ook in het echt gebeuren)
en op het moment dat het saai werd (aan het einde) lieten ze weer beelden zien die ze een minuut geleden hadden opgenomen. en tussendoor ook nog een of ander filmpje over waar orka’s vandaan komen.
ik herkende de overgang, ging even zoeken en idd: achter een raam in een gebouwtje bovenaan de tribunes stond een G4

Een videomixertje zal idd al zeker en vast wonderen doen. Dit is de goedkoopste manier denk ik. Kan je alles op aansluiten met een video ingang. BNC/S-video/y/c/ bij de analoge. En firewire of alle componenten bij de duurdere.

Datavideo heeft ook enkele pro modellen die nog veel meer kunnen, wel in prijsklasse van duizenden euro’s. Zowel met firewire ingangen als analoog zijn er modellen.

Dan heb je natuurlijk nog Edirol. Goedkoop mixertje met 4 ingangen, maar voor de prijs zééér veel mogelijkheden. Grote liefhebber van VJ’s laatste tijd.

Tweedehands kan je eens kijken naar Panasonic AVE-WJ5 en dergelijken. Die vind je voor rond de 300Eur op ebay. En het is dit laatste dat ik heb gedaan voor live evenementen e.d. Fantastische investering btw. :stuck_out_tongue: :wink:

[quote:149fb5a240="martijngrootens"]het kan iig wel: ik heb het in america gezien: bij een orka-show in San Diego: [/quote:149fb5a240]

Die show heb ik ook gezien, sorry ff tussen door. :stuck_out_tongue:

Hey mannekens allemaal bedankt.

Een paar nuttige tips, ik kan verder.

Wreeed merci :stuck_out_tongue: