Livebox en 2 ethernet aansluitingen (airport netwerkje)

Ik ga overstappen op Wanadoo family en heb nu zo'n livebox gekregen. ( Het is (nog) niet de wifi uitvoering want ik heb al een airport express kastje). Uit de documentatie en berichten hier op het forum kan ik niet destilleren of ik de volgende situatie kan installeren: livebox verbinden naar Imac desktop(zonder airportkaart) via ethernetkabel EN naar airport express (naar iBook met airportkaart). Ik heb nu een Alcatel multiPC router met 2 ethernetkabels, 1 die loopt naar de vaste desktopcomputer en 1 die loopt naar m'n airport express die ik als brug heb ingesteld. Mijn vragen zijn nu als volgt: 1) heb ik die livebox eigenlijk wel nodig of kan ik m'n Alcatel blijven gebruiken bij Wanadoo? 2) kan ik op de livebox 2 ethernetkabels aansluiten, 1 naar m'n desktopcomputer en 1 naar Airport Express?

(de livebox heeft 2 ethernetpoorten maar het is me niet duidelijk of beide gebruikt kunnen worden)

OSX 10.4

de livebox is ook meteen je telefoon aansluiting, via dit heb je straks gratis telefoon bij alle livebox abonnees. ik neem aan dat je de alcatel kan behouden, maar neem contact met wanadoo op om zeker te zijn. je kan natuurlijk ook een wifi kaartje in de livebox stoppen en de ae aan de andere computer hangen.

daan.

[quote:cc352f3253="hansenonline"]je kan natuurlijk ook een wifi kaartje in de livebox stoppen en de ae aan de andere computer hangen.[/quote:cc352f3253]

Dat lijkt mij niet goed! Maar je hebt de livebox van wanadoo nodig om te kunnen internetten!

Ja, je hebt die livebox dus nodig, je kunt dus GEEN andere eraan hangen. Dit is echt een probleem, er is onderling van draadloos en vast ethernet ook geen verbinding met elkaar te krijgen.

Ik zou als ik jouw was goed op google kijken, want telefonie is echt heel erg slecht, de livebox werkt vaak niet, en is vaak offline. Ik zit nu zelf zonder internet zo’n 3 weken en dus ook geen telefonie van wanadoo.

Even een kleine waarschuwing voordat je met wanadoo in zee gaat.

[i:7dd1372621]SHIT ik lees dat je al hebt[/i:7dd1372621]

De rode aansluiting is voor je computer. Je kunt dus van je draadloos app niet naar je vaste ethernet aansluiting verbinding maken, dus ook geen printer delen of een scanner. Je moet zeker niet de netwerk IP nummers gaan aanpassen, want dan werkt er niks meer.

Het is mij nog niet gelukt om er een andere router of airport bij te pluggen helaas

succes

Niet bijpluggen, maar kan ik IPV de Livebox gewoon mijn mijn Alcatel speedtouch multiPC ethernetmodem blijven gebruiken? (dus ZONDER Livebox) P.S. Ik neem geen telefonie van Wanadoo

[quote:0ce056f477]kan ik op de livebox 2 ethernetkabels aansluiten, 1 naar m'n desktopcomputer en 1 naar Airport Express?

(de livebox heeft 2 ethernetpoorten maar het is me niet duidelijk of beide gebruikt kunnen worden) [/quote:0ce056f477]

Ja, je kan allebei de ethernetpoorten gebruiken van de Livebox. De rode is de originele, de gele is eigenlijk bestemd voor toekomstige diensten, maar werkt ook. Je kan dus de twee poorten gelijktijdig gebruiken.

kijk, daar heb ik wat aan, een duidelijk antwoord ipv van dat geklaag, dank! Het werkt!