loadmovie met _lockroot probs

is er iemand die goed is in flash en me tien minuten van zijn tijd wil gunnen?

ik heb een swf waarin een andere swf via lockroot geladen moet worden, daarin is een template gebruikt voor een interactieve slideshow, deze laat toe fotos te kiezen en naar een dropzone te slepen, maar eenmaal ik de lockroot gebruik dan kan ik de fotos niet meer droppen, wel slepen, er moet dus ergens in het script nog een fout zitten tegen de niveaus of locaties…

ik kan de bestanden dorsturen via ichat of mail,

alvast bedankt

Veel gemaakte fout bij lockroot is dat je de swf waar het op toegepast moet worden (of waar je het in toepast) gebruik moet laten maken van flash player 7, anders doet het hele lockroot niks.

Overigens ben ik geen voorstander dan de lockroot methode meestal is het makkelijker om even in je desbetreffende swf te gaan kijken en daar alle instanties die naar root verwijzen te vervangen door parent (of iets anders naargelang het geval) dit doe het makkelijkste door em te bekijken in de Explorer en dan maar zoeken op root en je hoofd er bij houden…

alles rootverwijzingen vervangen door parent maakt dat ik mijn fotos niet meer zie en helemaal niets meer kan draggen,

en ik exporteerde al in 7 dus… zal toch andere opl moeten vinden

Worden beiden gexporteerd naar 7 (dus zowel de container als de externe swf ) en in welke van de twee definieer je de lockroot.

Over het vervangen van root door parent, dit is natuurlijk afhankelijk van waar ie naar verwijst, het kan parent zijn maar even goed parent.parent of gewoon this. het si dus wel opletten wat je vervangt door wat

ik heb de lockroot in de hoofdpagina gezet waarin de andere swf geladen moet

Je moet het in de andere swf zetten.

als ik het in de andere swf zet nog minder resultaat, dan laden mijn fotos zelf niet in in de preselectiebar