Locatie account foto? OPGELOST

Ik vrees dat deze vraag al eerder is gesteld, en waarschijnlijk beantwoord, in dit forum, maar ik kan zo 1-2-3 niets vinden via de zoekfunctie...... Vandaar deze vraag: waar staat in hemelsnaam het fotootje wat ik ooit bij mijn account heb gevoegd!? Destijds heb ik dit via de Desktop rechtstreeks het desbetreffende System Preferences paneel ingesleept, maar ik kan de map waar de foto in staat niet ontdekken. Iemand die dit weet? Niet allemaal tegelijk graag.............

Dit is de foto die in het adresbook bij je eigen naam staat.

HD --> Bibliotheek --> User Pictures...

Zo ver was ik.........maar ik heb vanavond meer hints nodig! Want in welke map staat dat fotootje dan precies? Via de Finder in Preferences/Applications/Application support etc. gezocht, maar ik ben er nog niet uit......

[quote:68b0d53536]HD --> Bibliotheek --> User Pictures.[/quote:68b0d53536]

Zal eens gaan kijken…

Neen. Daar was ik reeds geweest. Daar staan die standaard plaatjes van vlindertjes etc. waaruit je kan kiezen. En in mijn eigen Library kan ik geen User Pictures vinden. Wie o wie?!

Ja hoor, RAT heeft ze gevonden

Open 'Adresboek'. Ga naar je eigen kaart, klik op je afbeelding en sleep naar je bureaublad. :)

Dank je, Mauricej! Daar was ik nog niet opgekomen. Dit lost het probleem echter slechts ten dele op, nl. alhoewel ik de foto weer kan gebruiken, ben ik wel heel benieuwd waar die 'staat' opgeslagen!? En ik bedoel niet nadat ik hem naar de Desktop heb versleept. In User> Library> Application support>Addressbook>Images staat namelijk niets.

HD --> Bibliotheek --> Caches. Bij mij heet ie dan 'com.apple.user501pictureCache.tiff'. 8)

We zijn er uit! Dank je wel! Nu mijn probleem is opgelost................ga ik een beetje off-topic om dit topic goed af te sluiten: hoe kan ik het woord OPGELOST toevoegen aan het onderwerp?