locatie van een bestand

He all,

Misschien een gek vraagje, maar als ik een bestand heb, hoe kan ik de het pad naar dat bestand selecteren en dan kopieren??

Ik kan wel op “toon info” drukken, dan zie ik het pad in “algemeen” maar dat kan ik niet selecteren :).

Het is er niet voor bedoeld, maar je kunt [url=http://macchampion.com/arbysoft/]BatchMod[/url] daarvoor gebruiken.

Spotlight: tiep bestandsnaam -> toon alles -> klik op het 'Info' symbool van het betreffende bestand et voila.

Vraag: waarom wil je dat pad hebben dan? Mocht het zijn om iets in de terminal te doen: sleep document in een terminalvenster en voila! Tik CD en dan een map in het terminalvenster slepen en je bent op de bedoelde plek aangeland.

Ik gebruik trouwens PathFinder een finder-vervanger waar een hele hoop van dergelijke functies in zijn gebouwd, zoals copy file-path. Errug handig.

Ten slotte: FileExaminer is een soort sterke broer van BatChmod en levert een contextual menu voor ‘copy file path’ mee. Dus rechts-klik en hopla!

ik moest het path van een plaatje hebben om in een xml file te zetten (moest even wat testen)... maar had het opgelost met het plaatje in safari slepen... maar iig tnx voor de antwoorden ;)