Locatievoorzieningen iMac

In kaarten is mijn ‘huidige locatie’ onbekend op m’n iMac. (Mavericks)
Locatievoorzieningen voor kaarten staat aan maar wanneer ik het pijltje bovenaan blauw klik wordt er geen positie gevonden.
Wanneer ik een route wil uitstippelen en ik wil vertrekken vanuit ‘huidige locatie’ krijg ik te lezen dat m’n huidige locatie onbekend is.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ging vroeger gewoon wel.

In ieder geval moet je Wifi aanstaan.

Kijk hier eens voor meer info:
http://support.apple.com/kb/HT5009?viewlocale=nl_NL&locale=en_US

Ja, WiFi staat aan en alles wat aangekruist moet zijn is dat ook.
Zou het aan de router kunnen liggen? De Macbook Air kan ook zijn locatie niet bepalen thuis.

Als je naar Systeemvoorkeuren > Tijd en datum > Tijdzone gaat, kan daar ook de locatie niet bepaald worden?

En in Kaarten?

Nee, wanneer ik in Systeemvoorkeuren Tijdzone aanklik geeft hij de plaatsbepaling van toen het nog ging. Maar vermeld men dat er geen plaats kan bepaald worden.

Dat dus.

Heb je een nieuwe router? Als dat zo is, dan staat het MAC-adres (nummer van de netwerk interface) van de router nog niet in de database die Apple gebruikt voor het bepalen va de locatie.

GoeieDag,
Indién het aan de router ligt: hoe kan ik dat controleren?

Franky Mac,
Het is in ieder geval geen nieuwe. Het is nog steeds dezelfde (KPN Experia Box) van toen m’n locatiebepaling wel nog ging.
En waar vind ik dan het MAC-adres van de router?

Kan Google het ook niet in Safari?

Dan ontwijk je namelijk de database van Apple .

SunKeeper,
Ik kan ook via Google Maps mijn locatie niet bepalen.

Je kunt het MAC-adres van je router vinden door de ALT-toets in te drukken en gelijktijdig met je muis op het WiFi-symbool in de menubalk te klikken. Je krijgt dan uitgebreide informatie over je verbinding. Maar gezien het feit dat je je router niet veranderd hebt is dat het probleem niet.

Heel veel mensen wereldwijd hebben dit probleem, als je zoekt op internet kom je allemaal recente posts tegen, het lijkt te zijn ontstaat sinds 10.9.2 ongeveer.

https://discussions.apple.com/thread/6263054

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1659859

Zelf heb ik nog 10.9.4 en alles werkt zoals het hoort, altijd gedaan.

Waarschijnlijk moet je toch kijken naar een oplossing als een herinstallatie of een archive&install (herinstallatie met behoud van data). Of een nieuwe installatie op een andere schijf zetten en kijken wat het doet. Nieuwe account lijkt heel vaak niet de oplossing, omdat het schijnbaar een systeembreed probleem is.

SunKeeper: ook met z’n andere Mac krijgt ie geen locatie. Dan wil jij 'm een herinstallatie aanraden op één van de Mac’s?!

NB: een archive&install bestaat als zodanig niet meer. Dit is de standaar vorm van install geworden. Wil je ‘schoon’ gaan, moet je eerst het volume wissen.

Weet jij wat beters? Je kunt op deze manier uitsluiten of OS X iets verkeerd loopt te cachen of dat het inderdaad aan andere (netwerk)apparatuur ligt.
Waarom? Omdat ik elders lees dat anderen die bijna de hele wereld over reizen het altijd prima konden gebruiken, maar sinds ergens dit voorjaar niet meer.

Dus met deze kleine aanduiding die mogelijk naar OS X wijst geef ik de tip.

Verder zou ik het gewoon niet weten en valt er niets over te vinden, dus dan maar bestaande zaken uit gaan sluiten en kijken wat er over blijft. Je kunt wel in de aanval gaan, maar kom dan met iets beters. :!:

Het is geen aanval. Jij begrijpt toch ook wel dat als 2 Mac’s ter plekke het probleem hebben, al aangeeft dat het niet snel aan het OS zal liggen. Bovendien ziet de MB elders wèl zijn positie. Het heeft dus met de positiebepaling van z’n router te maken, lijkt het hard.
Maakt dan niet uit of ik iets beters weet of niet; maar zo help je TS ook niet echt. Kun je ook wel zeggen: ga eens na de kerk en bidden, helpt misschien ook wel.

Maar verklaar dan eens het verschil tussen iPad Wi-Fi’s en Macs? Op de iPad’s werkt het altijd prima, op de Macs niet, op dezelfde locatie en hetzelfde netwerk. Hebben toch allebei geen hardware-GPS.

Als je nou even die links doorkijkt, lees je ook dat die verschillende plaatsen op de wereld sinds kort allemaal geen invloed meer hebben. Er staat maar één locatie in dat specifieke geval, diegene die ooit bepaald is toen de functie nog wel altijd goed werkte.

Edit: crap dat was weer een andere link zie ik. Anyway, de persoon woont in UK, ging met regelmaat naar Singapore en Australië, no problem. Tot een bepaald moment, toen bleef alles op UK staan en werd niet meer geüpdatet. Ook niet in Singapore of Australië. Wel op iPad Wi-Fi die meereisde.

TS heeft toch niet benoemd dat het op z’n iPad wel werkt?
Hier werkt het in ieder geval naar behoren: thuis en elders (buitenlanden). iMac/MB/MBAir. Allen op 10.9.5.

Ik heb er gelukkig geen last van, bij mij werkt de locatievoorziening prima op mijn iMac en MacBook Air, beide Mavericks 10.9.5. Ik zou het trouwens meteen merken als het niet het geval zou zijn, aangezien ik dmv. GeekTool de GPS-coordinaten op de desktop van mijn MacBook zet.

Kun je daar de code van posten?

We testen gewoon iedere bit uit. :wink:

Nee, het onderdeel dat de coordinaten ophaalt heb ik niet geschreven. Dat kun je hier vinden:
http://www.mousedown.net/mouseware/LocationHelper.html