Locatievoorzieningen toont verwijderde programma's

Beste OMT'ers

Als ik op mijn Mac bij de instellingen voor beveiliging en privacy ga kijken welke programma's toestemming hebben voor het gebruiken van de locatievoorzieningen, dan zie ik dat daar alle programma's staan die ooit van locatievoorzieningen gebruik gemaakt hebben. De meeste van die programma's heb ik intussen weer verwijderd omdat ik ze toch niet echt gebruikte. Maar nu vraag ik me dus af hoe ik de programma's die niet meer op m'n Mac staan kan verwijderen uit dit lijstje. Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Bart

[img]/uploads/community/d7fd03686d90426ff117c4cd00836499c0484dce_0.png[/img]

Hey,

Hier iemand met dezelfde vraag:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1260735

Zij gaven als antwoord even te kijken hier:

[code]
/Systeem/Bibliotheek/Frameworks/CoreLocation.framework
[/code]

Succes!

Hm, ik ben geen kenner van het type bestanden dat in die mappen zit en geraak daar dus niet echt uit wijs of daar iets inzit dat me op weg helpt. Laat staan dat ik zou weten wat ik wel/niet mag/kan wijzigen zonder het systeem om zeep te helpen.

Oplossing gevonden met behulp van deze [url=http://superuser.com/questions/429344/remove-application-from-location-services-in-security-privacy-on-mac-os-x-10-7]link[/url]! Ik post ze hier voor 't geval iemand anders met dezelfde vraag zit.

Ik heb het echter niet volledig op dezelfde manier gedaan als daar. Dit zijn alle stappen die ik heb gedaan:

- Open Terminal
- Typ cd /var/folders/zz/ en druk op enter
- Typ ls -l en druk op enter
- Zoek in het lijstje naar _locationd en kijk welke directory daaraan gelinkt is (in mijn geval was dat zyxvpxvq6csfxvn_n00000sm00006d) en onthoud deze
- Open Finder
- Selecteer Ga in de menubalk
- Kies Ga naar map..., typ /var/folders/zz/ en druk op enter
- Open de map met de naam van de directory die je onthouden hebt
- Open de map C (het kan zijn dat je hier geen bevoegdheden voor hebt, selecteer dan via de rechtermuisknop Toon info, klik in het venster op het sleutelhangertje rechts onderaan, geef het beheerderswachtwoord op en wijzig de bevoegdheden naar 'Lezen en schrijven')
- Verwijder in deze map het bestand clients.plist
- Herstart je mac

Verwijder clients.plist pas uit je prullenmand als je zeker bent dat alles nog werkt zoals het hoort (als er iets misloopt kan je het bestand dan nog altijd gewoon terugzetten). Normaal gezien wordt er gewoon automatisch een nieuw bestand clients.plist aangemaakt waarin de applicaties worden opgeslagen die je vanaf dan toegang geeft tot locatievoorzieningen.

Het lijstje met applicaties die toegang hebben tot locatievoorzieningen is nu gereset en wordt opnieuw opgebouwd per applicatie waaraan je toegang geeft.