Ik heb dus een Canon videocamera en Final Cut pro 7.0.1
Vroeger importeerde ik altijd mijn videobestanden via "Log and Transfer"
Mijn intern geheugen van 64GB was stilaan op omdat ik alles bewaarde tot afgelopen jaar. Al het bewaarde materiaal was al bewerkt, dus in principe mocht dat allemaal wel gewist worden, ik heb dit handmatig gedaan door op mijn mac de mts bestanden te bekijken en individueel te verwijderen.
Ik wou dan zo'n uur later de laatst opgenomen beeldmateriaal importeren via "Log and transfer" maar blijkbaar herkent hij het niet meer.
[img]/uploads/community/1e9157a735e7e214203d4ede12050f9dee1102b7_0.png[/img]
En als ik het handmatig probeer dan krijg ik dit;
[img]/uploads/community/383e8546b6e915ace49ad37a8b29a85ce5d915a7_0.png[/img]
Ik wil niet meteen afhankelijk zijn van een ander programma, het is makkelijk dat je zo rechtstreeks kunt importeren.
Ik heb google al afgezocht maar ik vond mijn antwoord niet.
Hoe kan ik dit oplossen?
Fcp herkent de mts bestanden op de manier die jij noemt niet, ik heb ook dat probleem gekent
Ik werk ook met een canon camera en Fcp.
Ik sleep meestal de hele map met directories en bestanden uit mijn camera naar de harddisk en vervolgens importeer ik via log and transfer.
Maar je kunt het ook rechstreeks vanuit de camera log and transfer doen
je moet de hel bronmap van je cameradisk meekopieren en intact houden anders heeft FCP niet genoeg data om de L&T uit te voeren
[url=http://www.dvinfo.net/forum/panasonic-avccam-camcorders/144575-error-message-fcp-avchd-intel-mac-repair-directory.html]check de Mike Petrucco post[/url]
Ik heb vanalles geprobeerd en heb dus een tijdelijke oplossing:
Ik gebruik momenteel "Clipwrap 2.2" om de .mts bestanden individueel te converteren naar apple ProRes444
Als alles overgezet is, dan zal ik "alles" van mijn camera wissen en dan pas opnieuw beginnen filmen in de hoop dat Log and Transfer het dan weer zal herkennen.