Logic 7 Pro is een grote ramp !!!

Wat is jullie ervaring met Logic 7 Pro ?

Met name de audio is zeer instabiel. Ik heb een G5 dual 2gb/2gb intern en een RME DIGI96/8PAD kaart en je zou toch zeggen dat ie 20 plug ins en wat effecten moet kunnen trekken…integendeel hij crasht regelmatig. Op het discussieforum van de Apple website is behoorlijk wat kritiek te lezen op deze versie van Logic. Kortom: Apple wordt wakker, los al de bugs op en continueer al het goede werk van de boys van Emagic. Dit lijkt helemaal nergens op ! :x :x

Wat ik van het geheel heb begrepen is dat de jongens van Emagic gewoon nog steeds de programmeurs van Logic zijn, alleen krijgen ze wat opdrachten van Apple. Het zal allemaal wel goed komen. :)

De stabiliteit van Logic kan zeker beter, en veel beter ook! Wat echter wel belangrijk is is dat je geen plugins draait die niet door de AU Validation heen komen. Zonder zulke plugins is Logic redelijk stabiel, maar nog geen DP 4.5 :evil:

goed dat ik dit lees, blijf ik toch nog maar even op pro 6 hangen :?

Ik gebruik de plugins van Logic (met name EXS24 en Spacedesigner), Albino 2, Korg Legacy Collection en Atmospere van Spectrasonics. Allemaal gevalideerd. Maar blijkbaar te heftig voor Logic.

Erg vervelend zeg - draai zelf met de volgende plugins: albino/zebra/battery/crystal(een aanrader en nog gratis ook!) en ondervind nog geen problemen. Die had ik wel met niet-gevalideerde plugins!

Ik lass ergens dat er al snel een update aan zit te komen, maar waar ik dat gelezen heb weet ik niet meer, sorry!

Ook Logic Pro 7 ? Gebruik je de Albino dan ook op bijv. 10 sporen tegelijk (met reverb) ?

Kan de RME DIGI96/8 PAD geluidskaart van invoed kunnen zijn op de werking ?

Yep - Logic Pro 7 met alleen virtual instruments. Ik heb L7 pas vanaf vrijdag maar sindsdien wel continue aanstaan. Ben nu met een stukje herrie bezig om Logic te leren en gebruik de volgende setup: 4 sporen audio (loops) en 16 sporen virtual (10 gebruikt) en alle tracks EQ en/of reverb (space designer) o.i.d plus een mastering track met EQ, compressor en space designer.

Alle plugins zijn legaal m.u.v. wavestation maar die wordt binnenkort vervangen door MX4 (in bestelling). Zonder wavestation gaat het prima - erg stabiel, met wavestation (geen validation) vaak crashes. Nu als sinds zondagochtend stabiel en 24/7 aan!

btw - ik gebruik ook Crystal - één van mijn favoriete synths!!!

Mijn setup :: dual G5/2.5, 1.5 GB ram (G5 is een drama, krijg binnenkort een nieuwe!), geen speciale audio kaart en een evolution MK-449c keyboard met klipsch speakers

Waar hebben jullie de buffergrootte op staan ?

Ik heb met Logic op een DP G4 1.25 Ghz en 1.25 Gb ram geen problemen met Logic. Ik gebruik uitsluitend "valid" plug-ins. Ik gebruik een Oxygen8 midi controller en de M-box van Digidesign als interface.

Ik gebruik vooral de virtual instruments en heb zelden meer dan 4 sporen audio en 12 sporen virtual.

Zoals gezegd, met deze stup nog geen crashes gehad (maar dat had ik met vorige versies van Logic ook niet).

Overigens heb ik voor het gebruiken van Logic wel een aparte user aangemaakt en heb ik geen enkele (non-Apple) extra’s op het OS zitten als ik als Logic user ben ingelogd.

Marc.

Buffer staat op 128 en i.t.t. marcz heb ik een 'vervuild' systeem met Unsanity haxies e.d., en is m'n laatste 'verse' systeem 10.2 geweest. Sindsdien alles gewoon geupdate en gekloond. Nooit problemen mee gehad, ook niet met audio!

Ik gebruik Logic Gold 6.3.1 maar vind dat best wel een buggy programma, hoewel er wel mee te werken is (weinig tot geen crashes). Heeft iemand die van 6 naar 7 is gegaan het idee dat het nog slechter gesteld is? Of is het net zo gaar als 6.3 of minder slecht?

Colpo, volgens mij is Logic 6 gestopt bij versie 6.4.2, al weet ik niet of dat bij Gold ook zo is. Check even voor updates. Mijn ervaring is dat Logic pas lekker begint te werken na een aantal updates, dus bijvoorbeeld 6.4 of 5.5 in plaats van 6.0 of 5.0, laat staan 7.0...

Nee Gold is geeindigd op 6.3.1. Maar ik vroeg me dus af of Logic 7 gebruikers net zo buggy zijn, of dat het echt een totale ramp is t.o.v. 6.

Ik ben nog eens naar wat instellingen gaan kijken. Nogmaals ik heb een G5 dual 2gb met 2gb intern. Niet echt onder de maat. Als ik kijk bij de Drivers > I/O Buffer Size dan leidt een waarde van 256 tot gekraak en pops. Dit terwijl ik er maar ongeveer 10 plugin tracks gebruik (met standaard reverb, geen space designer). De rest van buffergrootte etc staat op 'Normal' aangekruist. Als ik het geluid niet via de RME DIGI96/8 PAD kaart laat lopen maar via standaard audio is het identiek. Normaal gesproken laat ik de output van mijn hardware synths binnen komen via de input van de RME. Maar dit mag de pret toch niet drukken. Alle synths zijn gevalideerd in de AU manager.

Wie heeft er een idee in welke richting ik de oplossing moet zoeken ???
HELP!

Is er iets mis met je HD? Probeer eens met bv Cocktail alles op te schonen en met bv diskwarrior alles na te kijken en daarna opnieuw te testen. Andere mogelijk (misschien) - is er RAM beschadigd??

volgens mij is het toch echt logic 7. Bij mij werkt het ook niet bepaald naar behoren. Alles is super traag, ook op een G5. En het vervelendste is dat ik niet terug kan naar logic 6 (die prima beviel). Dat kon in het verleden wel gewoon....

Ik denk dat ik nog maar ff bij Logic Pro 6.4.2 blijf.

zou ik zeker doen, gelukkig heb ik op mijn tdm set nog steeds logic 6 draaien, pffffff

Hmm ik kan op een dual 1.8 G5 met Logic 6 wel 30 standaard Logic plugins er op knallen waarvan 8 third party software instruments en dan nog draait het zonder moeite. De eerste keer dat ik Logic opstart is de muis niet goed, als ik een track aanklik wordt consequent de track daaronder geselcteerd. Nogmaals Logic starten en ik kan de hele dag verder goed werken.

Sommige third party plugins geven “Try to save your song” als ik ze uren lang gebruik.

Het lijkt me dat Logic 7 het veel beter moet doen.

Gekraak en gepop heb ik ook gehad (Motu 828) Maar dat bleek na 6 maanden klooien aan defecte geheugen modules te liggen (van Mail-a-Mac)! Ik heb het extra geheugen uit mijn G5 gehaald en met de standaard 512 waren meteen de cracks/pops weg uit Logic. Daarna bij Mac Amsterdam nieuwe 2x256 gehaald en draaien als een zonnetje, met elke buffer size.