Logic, Cubase, Pro Tools?

Welke recording/editing software gebruiken jullie? En waarom juist die/waarom juist niet die en vooral ook: Waarvoor? Verder ook leuk om te weten: Welke hardware gebruik je; preamps, etc. ;)

Ben erg benieuwd. :wink:

Hoofdzakelijk Cubase; Protools is leuk, maar de M en LE versies en zijn te beperkt voor professioneel gebruik en de HD versie veel te duur voor veel te weinig. De verhouding van kosten voor plugins etc zijn buiten proportie. Kwa bediening en handling vind ik dat Cubase en Protools dicht bij elkaar in de buurt zitten.

Logic gebruik ik om meerdere redenen niet, maar hoofdzakelijk omdat het niet genormeerd is (geen level uitlezing, je hebt geen idee hoe en wat je aan level maakt, besturing is niet compatible met cubase en protools, handling is te onnauwkeurig).

Zo, en kom maar met die bakken str*nt… (hahaha dit is altijd leuk voor een goeie discussie, dit soort topics…)

ableton live omdat je op een heel creative manier met muziek om kan gaan

Ik gebruik Protools voor opnames (voornamelijk omdat recordingstudio's dat meestal gebruiken) en thuis voor pre en postproductie en demo's gebruik ik Logic. Logic omdat het mac is, en ik heb Cubase nooit goed onder de knie gekregen, al kan ik er inmiddels wel mee overweg. Echter is Logic voorzover ik weet completer als je ook componeert vanwege de vele meegeleverde instrumenten.

Protools vind ik gewoon een ijzersterk programma en meestal als ik het gebruik is het de HD versie. Maar dit is altijd op locatie, heb zelf thuis alleen Logic.

Ik gebruik voornamelijk logic om te arrangeren, en ableton live om loops en samples te maken. Ik vind ableton erg fijn en instinctief werken. Straks samen met serato (timecode) the bridge kan dat leuk worden.

Eigenlijk is het een gevoelkwestie. Nodig jezelf eens uit bij mensen die meerdere programma’s hebben lopen.

ja the bridge word heeeeeel cool !!!!!!!

Logic, als logisch gevolg op Garageband. Ervaring met ProTools M-Powered, maar overgeschakeld op Apogee hardware. Cubase doet pijn aan m'n ogen :p

Zoek wel nog een MBox te kopen om ProTools wat meer onder de knie te krijgen.

Gebruik voor mijn werk protools HD en LE. doe voor sounddesign voor ooms en tv series en dan is het gemak van protools ongevenaard. Totdat ik muziek ga componeren, dan zit ik op Logic. Tenzij ik echte instrumenten en zang daarvoor wil opnemen, dan doe ik dat weer in protools. Meestal is muziek maken een combi van de twee.

Cubase, och. Die heb ik nog in de wieg van mijn atari zien liggen en daar heb ik ook alles op geleerd. Maar in de loop der jaren toch langzaamaan overgestapt op Logic & protools.

Preamps. Thuis mijn apogee duet en in diverse studio’s waar ik kom staat vanalles focusrites zijn wel erg gemeengoed!

Wat houdt bij Logic Studio Mainstage 2 nou precies in? Ik heb de tutorials gevolgd, het interview met NIN, maar echt wijzer ben ik er niet van geworden.

Volgens mij is MainStage echt voor live optredens, niet voor in de studio. Je kan er van tevoren ook al loops en effecten inzetten, maar ik heb het nog nooit gebruikt, dus ik weet er het fijne niet van.

Ja oke, dat had ik wel begrepen, maar waarom daar een aparte applicatie voor? Voor de soundcheck? Voor de verlichting?

Omdat de Logic-omgeving niet altijd even geschikt is om op een podium te gebruiken...

Logic. ben begonnen met Cubase (in 2002 ofzo) maar al snel naar Logic (eerst op de PC) geswitcht. Verder neem ik op door een MXL 1006 mic door een RME fireface 800 en luister ik via 2 ADAM P11A monitors. Logic bedien ik met een Tascam US-2400 (sinds kort)... verder NI Maschine, paar gitaren, bassen, trommels pannen en potten..

Logic, ben jaren geleden begonnen met Cubase maar ben na een interactieve cursus op cd tot volle tevredenheid overgestapt op Logic. Mijn synthesizers staan zowel via midi als audio aangesloten op de Mac en alles werkt perfect samen met de softsynths die in Logic zelf zitten.

Logic, PT HD en DP. Maar steeds vaker (en liever) Ableton Live: workflow is zoveel beter in Live. Alleen voor TDM moet ik alsnog Logic gebruiken... :oops:

Waar gebruiken jullie deze software voor? Welk genre, instrumenten, eigen werk?

Ik gebruik Logic. Dat programma geeft me een deftig resultaat, en is volgens mij het meest Mac-vriendelijk. Ik gebruik het voor opname's van een bandje dat ik ken. Het is niet dat ik een zware gebruiker ben, maar ik doe men best :D .

[quote:2df9a932ab="HummingBoy"]Waar gebruiken jullie deze software voor? Welk genre, instrumenten, eigen werk?[/quote:2df9a932ab]

Deep House, techno en andere electrieke probeersels, en ik neem gitaar, bas en zang op van dingen die ik met mn combotje speel… jack johnson, stereoponics, milow, david gray etc etc.

Ik gebruik ProTools eigenlijk voor alles waar ik op geluidsgebied een DAW voor nodig heb, productie voor radio (editing&mixing / zolang de radio-klant niet met Dalet werkt... ), opnames en mixages van liveoptredens en m'n eigen muziekproducties (inclusief midi etc).

Mijn thuissetup is opgebouwd rond ProTools LE / Digi 002, en heb nog nooit de behoefte gehad
om naar andere programma’s te kijken ondanks de nadelen die PT LE heeft; ik kan ermee lezen en schrijven en bovendien zit er een hoop geld in (plugins) en dan stap je niet zomaar over…

Heb Cubase Studio 5 en Logic Studio 9 gekocht. Gebruikte voorheen altijd Cubase op mijn Windows PC, maar ben sinds kort volledig overgestapt naar Mac (MacBook Pro, LED Cinema Combinatie).

Vind beide lekker werken, maar Logic vind ik leuker.