Logic: Disk overload !?

Ik heb al vaker meegemaakt dat ik een disk overload heb in Logic 9, maar nu heb ik het bij IEDERE take, midden in opnames. Echt heel erg vervelend dus

Ik heb 50 gb over op mijn vaste HD van 200 Gb. Moet voldoende zijn lijkt me. Ik neem 10 tracks op met een RME Babyface met een presonus digimax op de ADAT. Geen plugins!

Iedere keer na twee minuten spelen krijg ik een error. Opvallend dat de errors uitblijven als er geen muziek wordt gemaakt. Kan het iets te maken hebben met de inhoud van tracks (leeg of vol gespeeld) of misschien een te hoog volume (in principe nergens echt in het rood)

Alle tips zijn welkom nu, het is een beetje een noodsituatie nu

Zonder spelen is hij net vastgelopen op 10 minuten. Iets langer dus. Het is een -10004 error.

Ik heb 2.4 Gh Intel dual core
geheugen 4 Gb 1067 Mhz

Nog steeds geen idee

Kan het iets te maken hebben met de clock of de buffer in Logic?

Welke versie van Logic? Is een veel voorkomende, maar niet officieel erkende bug van (tot nu toe) elke versie na 9.1.4
Het rare is dat het niet uitmaakt of je nu de goedkoopste Macbook hebt, of de duurste Mac Pro, de problemen komen bij verschillende configuraties voor.

Heb identiek hetzelfde probleem, en een downgrade naar 9.0.0 heeft alle problemen opgelost. Ik heb nog een tweede install staan van Logic die ik wél update, om te zien of het al opgelost is.. tot nu (Logic 9.1.8) nog steeds hetzelfde probleem.

Oh, en in alle gevallen is de enige oplossing downgraden naar Logic 9.1.3 of lager...

9.0 Plonserd

En ik zie net in je ander topic dat je ook op 9.0.0 draait.. dan zou ik het niet weten :D
Probeer ns op te nemen op een externe schijf?

core duo of core 2 duo?

nuja 't is een disk overload, dus heeft in principe niks met de CPU te maken en volgens de foutmelding zou de oorzaak dus bij de schijf te vinden moeten zijn. Al eens schijfcontrole en al die standaard shizzle gedaan?

Je kunt die melding ook krijgen als je te veel samples vanaf de disk in een keer instuurd, dus als je start met afspelen.

Op het moment dat je bijvoorbeeld 20 sporen met audiomateriaal (opnamen of samples) hebt lopen, en die moeten in een keer afspelen, dan kan je HDD dit gewoon niet snel genoeg verwerken.

heeft vrij weinig te maken met je beschikbare vrije ruimte. Als oplossing heb ik in mijn projecten de projectfolder en de audiobin op een andere schijf staan dan degene waarvan ik logic draai. Sinds ik dit zo doe, heb ik nooit meer een disk overload gehad.
ik draai overigens logic pro 9.1.8
succes!