Logic Pro 7.2 samen met Pro-Tools LE op een G5?

Hallo,

Ik zit met de volgende vraag.
Vorig jaar had ik schoon genoeg van m’n PC (Win 98) waar Logic audio 4.5 nagenoeg niet op kon draaien.
Op advies heb ik toen een Mac G5 aangeschaft en een Digidesign Mbox.
Tevens heb ik pro-tools LE geinstalleerd en inmiddels geupdate naar versie 6.9.
Alles werkt super :slight_smile:
Tevens een hele berg plug-in’s erop geinstalleerd en ik ben helemaal gelukkig.
Afgelopen Donderdag (23 feb) was er een Apple :apple: Seminair in amsterdam over Gitaristen die werken met de Mac.
Mooie spullen heb ik daar gezien waaronder Logic 7.
Aan het eind van de avond werd er een set Logic Pro 7.2 verloot, en…JA, Ik was de gelukkige :slight_smile: :slight_smile: :smiley:
Ik heb dus een luxeprobleem hahaha. :stuck_out_tongue:
Ik wil beide programma’s gaan gebruiken.
Op het eerste gezicht is het Logic programma in grote lijnen hetzelfde als Pro-tools, maar de kennis met Logic is nog niet zo groot.
Vandaar dat ik wat vragen heb.
Kan ik mijn Mbox blijven gebruiken als interface met Logic Pro?
Kan ik met Logic beschikken over dezelfde plug-in’s als bij Pro-tools?

Alvast bedankt voor de reacties
Richard

[quote:9ce3ae7fd2="U2,K3,G5"]Ik heb dus een luxeprobleem hahaha.[/quote:9ce3ae7fd2] Gefeliciteerd! [quote:9ce3ae7fd2]Op het eerste gezicht is het Logic programma in grote lijnen hetzelfde als Pro-tools, maar de kennis met Logic is nog niet zo groot.[/quote:9ce3ae7fd2]

Op het eerste gezicht inderdaad, maar ik gebruik beide programma’s voor totaal verschillende doeleinden.

[quote:9ce3ae7fd2]Kan ik mijn Mbox blijven gebruiken als interface met Logic Pro?[/quote:9ce3ae7fd2]
Ja, dat kan.

[quote:9ce3ae7fd2]Kan ik met Logic beschikken over dezelfde plug-in’s als bij Pro-tools?[/quote:9ce3ae7fd2]
Bij Logic zit zoveel aan eigen plugins en mogelijkheden, dat ik bij Logic nooit de behoefte heb aan protools plugins.
Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik protools uitsluitend gebruik voor het maken van opnames in de klassieke sector (www.ottavo.nl) en Logic voor het maken van eigen stukken, als componeer-hulpmiddel zeg maar.

Marc.

Wow! Bedankt voor de snelle reactie Marc :) Dan ga ik binnenkort maar eens aan de slag!

plugins bij Protools zijn anders dan die bij Logic.

PT = RTAS
logic = AU

moet je wel effe bij opletten !

De meeste plugins die je zal tegenkomen ondersteunen zowel protools als logic,.. AU(Audio Units) zijn voor logic (eventueel garageband)

als je je plugins instaleerd moet je even custom-install doen,… en de RTAS (voor protools) selecteren AU voor logic,… enz.

[quote:75aba7625e="marcz"][Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik protools uitsluitend gebruik voor het maken van opnames in de klassieke sector[/quote:75aba7625e]

maak je dan geen gebruik meer van je Sonic systeem ?

[quote:b50f8d85e0]maak je dan geen gebruik meer van je Sonic systeem ?[/quote:b50f8d85e0]

Jawel, maar niet voor het maken van opnamen. Sonic is bij ons alleen maar voor het editwerk bedoeld. Vooral ook omdat wij zelden multitrack opnamen maken, vrijwel alles gaat rechtstreeks naar 2 kanalen, dat is bij veel klassieke muziek gebruikelijk.
Maar sinds we protools hebben gebruiken we - afhankelijk van de omstandigheden en eisen - ook protools voor zowel opname als montage/mastering.

Marc.