Ik heb logic pro 9.0.0 en die doet het niet op lion.
Ik krijg de melding dat ik het programma niet kan gebruiken met logic pro 9.0.0
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?
Veel gehoorde opmerking is terug naar Snow Leopard.
Maar is er geen upgrade om van 9.0.0 af te komen naar een hoger level? Ik zie dat er 9.1.1 er is.
Die heb je wel nodig voor 64 bit (volgens apple website)
Even een 'rare' opmerking wat ben ik bij dat ik nog niet ben overgestapt, wat ik zo lees en hoor lijkt het als of dit de slechtste upgrade is van Apple OS die er geweest is.
ik krijg geen melding om te updaten ofzo!
Eigenlijk zou je moeten kunnen updaten via software update. Ik heb zelf ook 9.00, maar dat was een torrent :innocent: en zelfs ik zie de update staan... (en die update is al oud hoor)
Het is overigens zo dat ook 9.1.3 b.v.b. niet geheel probleemloos draait onder Lion... :slant:
[quote=Triumph url=http://www.onemorething.nl/community/topic/logic-pro-900-werkt-niet-op-lion#post-2269324 time=1312459491]Even een \'rare\' opmerking wat ben ik bij dat ik nog niet ben overgestapt, wat ik zo lees en hoor lijkt het als of dit de slechtste upgrade is van Apple OS die er geweest is.[/quote]
Dat is geen 'rare', maar een terechte. Lion (ik werk nog met SL en dat blijft zo) is in mijn ogen niks meer dan een enorme iPad en die hoef ik ook niet...
Ik vind het trouwens inderdaad ook niet raar, bij mij zat het er al op toen ik mijn macbook kocht (lion).
Je kunt bij apple ook direct de update downloaden, je moet alleen wel je serie nummer invullen van Logic Studio
http://roaringapps.com/app:159
:sealed:
Ja Hansi, de meest geplaatste (en kennelijk minst gebruikte) link...
ik zit met hetzelfde probleem. Vandaag osx lion aangeschaft. Toen hij eindelijk geinstalleerd was wilde ik verder gaan met logic. Deze deed het niet. Dezelfde melding als ricardo. Ik heb alle updates gedaan. Hij doet het nog steeds niet. Alleen heb ik het gevoel dat de updates het niet doen omdat de bestandsnaam nog steeds logic 9.0.0 is.
Ik heb nou niet echt veel zin om hem weer om te zetten naar snow leopard maar als ik logic niet kan gebruiken zal het moeten. Hopelijk heeft iemand de oplossing!!
Welkom op dit Apple forum.
De oplossing was: oriënteer je of de software die je gebruikt compatible is met Lion. Zo niet: niet installeren nog.
Jammer dat je dit forum bezoekt als het kalf al verdronken is.......
dank je. Je hebt helemaal gelijk. Alleen is het een beetje krom dat als je iets update andere programma's het opeens niet meer doen. Heb er ook niet zo heel veel verstand van
Je kan dan inderdaad ook beter weer terug naar SL totdat je zeker weet dat de voor jou belangrijke programma's het zonder problemen doen met Lion.
Hou daarom dit Apple forum gewoon goed in de gaten.
Slordig van Apple dat hun 'eigen' Logic het niet doet onder Lion. Daar is kennelijk nog geen "Lion" update voor... (als het nu nog third party was... :sealed: )
Slordig is eigenlijk nog een softe uitdrukking. Beschamend komt er meer voor in aanmerking....
Er zal wel een goede reden voor zijn dat het nog niet loopt zoals het lopen moet.
Hoop ik.
De laatste update is niet 9.1.3 maar [url=http://support.apple.com/kb/dl1014]9.1.4.[/url] Als je deze in Google opzoekt met de term Lion erbij, dan zie je al snel dat deze versie het wel doet, maar nog niet bijster geweldig.
9.1.4. is inderdaad de laatste versie, maar die versie verscheen eind mei 2011 en was slechts een 'maintenance release'. De echte Lion compatible versie had er al lang moeten zijn. (9.1.4 Crash't b.v.b. bij bepaalde plug-ins, óók degene die gebundeld zijn met de software. Dus dat schiet niet op...)
En ik weet wel waarom dat nog niet gebeurt is:
Er zijn verschillende signalen waar te nemen dat Apple zich steeds meer richt op de 'casual user' en de pro's c.q. zakelijke wereld links laat liggen.
De markt waar de casual user zich op bevindt is veel groter, dus dat zou zomaar kunnen. :(
Laatste versie is ondertussen 9.1.5. Ik blijf bewust nog op Snow Leopard draaien totdat Lion en Logic een paar updates hebben gekregen en stabiel draait. Kan het me niet veroorloven om een crashend systeem in m'n studio te hebben :sad: