Logic Pro - geen geluid sommige audio tracks

Bij sommige audiotracks is geen geluid bij het terugluisteren in Logic Pro. Ik kom er maar niet achter wat het is. Er is een audiosignaal zichtbaar maar niet hoorbaar. Bij een testje om een Garagebandmix te openen in Logic Pro gebeurde hetzelfde. Een audiotrack op spoor 4 was wel zichtbaar maar niet hoorbaar. Het ligt niet aan solo of mute instellingen maar waaraan wel kom ik niet achter.

Ook eerder opgenomen stukken in Logic 6 zijn op deze wijze ‘verminkt’ in Logic Pro.

Wie weet hier de oplossing voor.[b:2c7eb8a3d8][/b:2c7eb8a3d8]

Ben je zeker dat ze op het juiste kanaal staan ingesteld. Heb me ook eens lopen gek zoeken achter hetzelfde probleem bleek dat er 2 tracks op het zelfde kanaal stonden ingesteld

Het gekke is dat er drums op audio 1 staan en een bas op audio 2 en de bas niet hoorbaar is. Verander in de bas naar audio 11 is hij wel te horen. Het lijkt opgelost maar ik kan het niet altijd oplossen als ik veel audiokanelen gebruik. Er zijn er altijd wel een paar die dan plots niet hoorbaar zijn.

Lijkt me echt wel dat het kanaal niet overeenstemd met de track die je wenst te gebruiken

Hoe kun je dat controleren? Als ik het ga oplossen op mijn manier krijg er veel audiotracks (een zooitje). Blijkbaar weet ik niet goed wat het verschil tussen tracks (audio1, 2, etc.) en kanalen is.

kan zijn dat er in je audio-hardware een aantal kanalen uit staan.

Ik heb geen audio hardware aangesloten. Of bedoel je iets anders?

geen interface ?

dat had ik al gedaan en nu ben ik aan het mixen. Dus een gitaar en keyboard + div. loops. Ik ben er achter dat sommige tracks stereo zijn en dus 2 kanalen bezetten en dan kan pas het volgende oudiospoor pas hoorbaar zijn op audio 3! Niet helemaal logisch. Dus ik sla nu steed een audiotrack over voor de volgende track. Dus 1, 3, 5, 7. enz.

ook als je de kanalen stereo maakt?

Volgens mij moet je bij audio drivers(voorkeuren) in logic de, universal tracks, aan vinken. dan werken alle tracks, mits het aantal tracks (0 t/m een heleboel) op de zelfde window het zelfde of meer is ingesteld, als dat wat jouw driver/core audio geluids kaart kan produceren. succes

Bedankt voor deze tips. Ik heb de voorkeuren veranderd en heb weer geluid uit tracks. Moet het allemaal nog weer nalopen omdat ik het een en ander heb uitgeprobeerd. Nu nog even testen of een garagebandmix nu netjes in Logic komt zonder dat ik een paar tracks niet meer hoor.