Login issues

Hi.

Als ik bij het inloggen per abuis een verkeerd wachtwoord of gebruikersnaam intik, kom ik direct in de darwin shell, ofterwijl een command line login.

Allemaal leuk en aardig, maar wanneer ik daar wel correct inlog kom ik nog steeds niet in OSX. Ik moet dan eerst de shell exiten en daarna alsnog via het normale venster inloggen.

Wat is hier aan de hand?

al een reboot geprobeerd???

Hoezo in de Darwin shell? Als ik een verkeerd wachtwoord gebruik, krijg ik een grappig nee-schuddend inlogvenster en mag ik het opnieuw proberen. Dus ik snap het niet.

Ik heb dat ook een paar keer meegemaakt. Dat was volgens mij voordat ik overging naar Jaguar. Een herstart lostte het wel op en ik heb er eigenlijk nooit iets achter gezocht. Het zijn van die kleine onvoorspelbare dingen die computers nou eenmaal af en toe doen. :D

was/is een bug. Zou opgelost moeten zijn in 10.2.4. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Heb de laatste jaguar.

En ja ik weet dat je normaal zo’n schuddend beeld moet krijgen, maar dat krijg ik dus niet, ik krijg dan een zwart scherm met login en password. Na inloggen is er dan alleen de command line. Met het commando exit kom ik dan weer in het normale login venster waar ik nogmaals kan proberen in te loggen.

Het is op zich niet zo’n groot drama maar ik vind de feature met schuddend scherm na een foute login toch leuker :wink: