Loginnaam en wachtwoord werken niet meer...

Bestaat er een manier om bij het opstarten van OS X het inloggen over te slaan?

Ik heb namelijk geconstateerd dat na het aanmaken van een tweede account mijn Mac geen van de beide gebruikernamen en wachtwoorden aanvaard, zodat ik niet eens op mijn eigen computer kan!

Niet toevallig de capslock aanstaan?

[quote:5b2667ae4c="werner"]Bestaat er een manier om bij het opstarten van OS X het inloggen over te slaan? [/quote:5b2667ae4c]

Ja dat kan. Druk op de knop “log automatisch in”. Te vinden bij systeemvoorkeuren-accounts-gebruikers

[quote:691794471b="Pjotr"]Druk op de knop "log automatisch in". Te vinden bij systeemvoorkeuren-accounts-gebruikers[/quote:691794471b]

Dat zal lekker gaan als 'ie niet meer op zijn eigen computer kan! :stuck_out_tongue:

Ik geloof dat er een manier is om het beheerder wachtwoord te resetten door van de OS X install CD te booten, maar weet niet meer precies hoe. Wellicht dat een zoekaktie middels de “search” functie op dit forum je daarin verder kan helpen.

Volgens een poster in [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=42996#42996]dit topic[/url] moet er een "Reset Password" functie te vinden zijn als je van de Install CD boot. Heb het niet getest, maar dacht wel dat het klopte.

bestaande paswoorden verwijderen -> opstarten vanaf cdrom osx (install cd) -> selecteer reset paswoord van het installer menu (zelfs paswoord van system administrator!)

Ik las net onderstaande bericht:

Problems with passwords.
In house we are experiencing an issue where after applying the 06-09-2003 Security Updater, unlocking the keychain, enabling permissioins for certain applications, and other secure processes, cannot be accomplished using the normal login and password. The normal passwords - for two separate user accounts - are repeatedly rejected after applying the update.

Our experience is echoed in discussion forums across the Web. Obviously, for users who do not have their systems set to automatic login or single user mode, this apparent bug can render systems useless after the required restart.

Some MacFixIt readers report that using the keyboard Return key, rather than pressing the Login button, allows normal access to password protected areas.