Logitech trackball op iBook

Op de site van Logitech vond ik ter download het Logitech Control Center for Macintosh® OS X Version: 1.11. Daarmee zijn zowel de Logitech toetsenborden als muizen/trackballs onder OS X naar wens in te stellen. Aangezien ik hier af en toe een Marble Mouse aan mijn iBook hang lijkt dit programma de oplossing om alle functionaliteit van dat apparaat te kunnen gebruiken. Maar... die trackball hangt er niet altijd aan dus het stuurvlakje van de iBook moet wel gewoon blijven werken! Heeft iemand een idee van wat er met het ingebouwde stuurvlakje gebeurd als ik dat control center van Logitech installeer?

Hans :mrgreen:

dat blijft gewoon werken hoor, ik heb ook Controlcenter geïnstalleerd voor mijn logitech muis, en ik kan beide nog gebruiken!

[quote:99b658c7ec="ipanther"]Mooi! bedankt voor de reactie. Ik ga het spulletje downloaden en kijken wat voor trucjes de marble mouse dan allemaal kan. [/quote:99b658c7ec]

Nou, dat viel dus tegen: de twee mini-knopjes waren in te stellen voor ‘cruise control’ (naar beneden of naar boven scrollen). Niet onhandig, maar dan moet het wel werken. Dat deed het dus niet in Safari en wat ongelukkig in IE (alleen helemaal naar boven of naar beneden). Dezelfde scroll-optie als onder Windhoos wordt niet geboden (beide grote knoppen induwen en je scrollt met de bal alle gewenste kanten op).
Hoewel mijn Marble Mouse keurig werd herkend (compleet met afbeelding) levert het dus geen extra functionaliteit. Ik heb de Logitech software er maar weer afgegooid…

Hans

Een eigenaardigheidje is wel dat de optie "ignore trackpad when mouse is present", die ik altijd gebruikte, niet meer werkt. De trackpad is dus niet meer uit te schakelen, vermoedelijk doordat de originele Apple driver helemaal wordt uitgeschakeld.

[quote:d57899b5fe="jalu"]Een eigenaardigheidje is wel dat de optie "ignore trackpad when mouse is present", die ik altijd gebruikte, niet meer werkt. De trackpad is dus niet meer uit te schakelen, vermoedelijk doordat de originele Apple driver helemaal wordt uitgeschakeld.[/quote:d57899b5fe]

Nou, da’s nu ook zo nu de trackball is aangesloten zonder de software van Logitech. Dan wordt die gezien als een standaard muis-achtige en blijft de trackbal ook actief. Het lijkt me overigens logischer dat de driver van de Apple niet wordt uitgeschakeld…

Hans