Logitech Z-5500 digital

Beste Maccers

Ik ben namelijk van plan om een nieuw stereo setje te kopen voor laptop en TV. Daarnaast ging mijn voorkeur uit naar de Logitech Z-5500 digital. Nu was ik benieuwd hoe ik deze set aan kan sluiten aan mijn Macbook Pro.

En dan heb ik eigenlijk nog een vraagje. Ik heb namelijk deze boxen gezien tegen een mooi prijsje op www.pixmania.be.
Heeft iemand hier al ervaring mee want ze geven hier een fikse korting voor deze boxen.

Alvast bedankt! :apple:

Google is je vriend

http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/224&cl=NL,NL

Broningangen:
Digitaal optisch voor dvd- of cd-spelers, PlayStation®2, Xbox™**

Digitaal coaxiaal voor dvd-spelers, cd-spelers of pc-geluidskaarten (vereist coaxiale draad, apart verkrijgbaar)

6-kanaals direct (3 stereoministekkers) voor 2-, 4- of 6-kanaals pc-geluidskaarten
OF
6-kanaals direct (3 stereominiconnectors) voor 3 analoge stereominigeluidsbronnen, zoals cd- en dvd-spelers, PlayStation2, Xbox of 2-kanaals pc-geluidskaarten (sommige apparaten vereisen stereomini naar dubbele RCA-adapter, apart verkrijgbaar)

Analoog stereomini (aan zijkant van controlecentrum) voor draagbare cd-, mp3- of MiniDisc®-spelers

Geen ervaring mee, geen winkel in de buurt waar deze set als demo staat?

Je kan hem gewoon op je mbp aansluiten via optisch digitaal. :wink: De optische kabel stop je gewoon in het zelfde gaatje als je koptelefoon op je macbookje.

En die prijs van pixmania kan wel kloppen, op de site van logitech zelf staat altijd een belachelijk hoge prijs. Terwijl de producten voor veel minder meestal gewoon te koop zijn.

Dan maar misschien op zoek gaan naar een echte winkel die ze voor een redelijke prijs verkopen.

Als iemand een meer betrouwbare site of winkel weet, mag altijd iets laten weten!

Alvast bedankt voor reacties!

Pixmania is een prima winkel. Prima service en snelle levering.

Dan ga ik het misschien toch lichtjes overwegen :D

Ik heb wel vaker gehoord dat deze set automatisch uit gaat wanneer je geen output via de digitale aansluiting van je mac hebt. Moment dat je dan geluid aanzet duurt het een paar seconden voordat de set aan springt. Dit is op te lossen met wat freeware 1hz tone generator programmaatjes voor de mac. Maar het is niet erg prettig.

Ik heb zelf de Z-5500 aangesloten aan een externe geluidskaart via de ‘normale’ kabels. Dan heb je hier geen last van.

Dan moet je ook nog een externe geluidskaart kopen en dat laat het budget niet echt toe! :D

Maar eventjes om terug te komen op Pepperonie. Is dit dan met een verloopstukje want ik denk niet echt dat je de optische kabel gewoon in je gaatje van headphones kan steken. Of ben ik dan fout?

Alweer bedankt voor de reactie’s!

Je kan wel degelijk via de "koptelefoon" uitgang op de macbook pro een optisch kabeltje aansluiten. Doe ik ook met de surround. Bestaan van die kabeltjes voor.

Daar is die koptelefoon-uitgang dus i.d.d. wel voor bedoeld.

Kabeltje:
[img:76d20af46b]http://www.djkit.co.uk/images/products/large/A131F.jpg[/img:76d20af46b]

Hoi KarelWillem

Wat is de naam van deze kabel?

Met vriendelijke groeten

Wakkerkrant

http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=925

Ik heb deze set ook en ben dolenthousiast! Als je vragen hebt hoor ik het wel!