Logitech Z-680 speakers aan Mac koppelen?

Ik heb een 1ghz Imac 17''. Ik heb de mogelijkheid om van een vriend de Logitech z-680 surround sound speakerset over te nemen.

http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=2&CONTENTID=5048&countryid=19&languageid=1

Ik heb goeie reviews over deze set gelezen en ook dat hij Mac compatable zou zijn. Het probleem is dat ik niet weet hou hem aan mijn Mac te koppelen. Ik heb de speakers nu via een optische kabel aangesloten op een Sonica externe geluidskaart (gaat via usb):

http://www.midiman.net/products/consumer/sonica_page1.php

Ik dacht dat dat het beste zou werken maar wanneer ik dat doe, komt maar uit 1 of 2 speakers geluid. Mijn vraag is: als deze set Mac compatible zou zijn, hoe moet ik hem dan aansluiten. Op welke poort(en) en met welke kabels?

Bedankt Maarten

Zo! Dat is wel een duur setje zeg. Hier koop je een compleet home-cinema systeem voor!

Het probleem is dat Apple volgens mij standaard geen 5.1 (Dolby Surrround) ondersteund. Vanaf 10.3 zou dit opgelost moeten zijn.

Ik krijg ze niet aan de praat. Vind het eigenlijk wel slecht dat Mac dit dus niet ondersteund.

Maarten

Sinds kort ben ik aan het onderzoeken hoe ik op mijn Ibook een Dolby surround set kan aansluiten. Ik heb inmiddels een set gekocht met 6 aparte ingangen. Even dacht ik ook de Logitech Z-680 te kopen a 350 euro, maar op de website van www.m-audio.com trof ik twee mogelijkheden om een set aan te sluiten. 1- de SONICA USB naar digital uit en analoog uit. Hier komt AC3 uit. 2- mijn keuze het SONICA THEATER USB; analoog in, 8 kanaal surround uit en ook digital AC3 uit.

Sonica Usb kost 79 euro en kan de digital in van de Z-680 aansturen.
Sonica theater kost 129 euro en kan de overige sets aansturen.
Ik heb de Medion set van de kijkshop gekocht voor 99 euro. op is op
Het is een prima klinkende set voor het geld met zeer handige features.
Een aanrader dus. Sonica is te koop bij informatiq.nl
O ja je krijgt een berg software bij de Sonica voor wel 200 euro, doen dus!
Berto