Logo als font

ik wil graag een beeldmerkje/logo als font kunnen gebruiken. Nou kan ik het illustratiekadertje wel in de tekst gaan plakken maar daar raakt mijn Indesign en Xpress een beetje van in de war. (ik moet het beeldmerkje nl. ongeveer zo'n 400 keer plaatsen in mijn document) Nou weet ik dat daar verschillende programma's voor moeten zijn, maar ik heb niet zo'n zin om een pak geld neer te leggen om 1 beeldmerkje om te zetten. Kan iemand mij vertellen of er een eenvoudig shareware programma-tje is die dit ook kan??

bvd,
Christel

Met een programma als "Fontographer" kun je o.a. eps plaatjes in een font zetten, hier een postscriptfont van maken en dit vervolgens gebruiken.

Ik doe dit o.a. voor gidsen welke wij uitgeven en waar zo’n 50 a 60 eigen symbolen in voorkomen.
(Zijn wel alleen zwart).

fontlab doet hetzelfde kan je ook allerlei illustraties onder bepaalde toetsen plaatsen

suc6

Fontographer was ssamen met system 9 'end of life', Macromedia is ermee gestopt. Er is echter voor MacOsX een nieuw programma namelijk 'Fontlab'

In CorelDRAW kan het ook heel makkelijk. Daar heb ik wel eens wat fonts mee in elkaar gedraaid.

[url=http://www.fontlab.com/Font-tools/FontLab-4.6/]Fontlab[/url] is een prachtig programma... extreem veel functies en mogelijkheden... maar duur ($549) en voor het maken van een eenvoudig logo-fontje natuurlijk veel te uitgebreid.

Dezelfde firma maakt ook TypeTool: minder functies en dus goedkoper ($99).

Maarrrr: voor $29 koop je SigMaker… en dit is speciaal ontwikkeld om een logo of symbool in een font te zetten. Dus precies wat je zoekt.

Helemaal leuk: Fontlab (het bedrijf) heeft Fontographer van Macromedia overgenomen! Ze verkopen momenteel de huidige versie voor zowel Mac OS 8-9 en Windows, maar: “As of today, Fontlab will continue to sell the current version of Fontographer while beginning work on fixing bugs and preparing a new version - expected to be released early next year.”

Fontographer zit qua functies tussen Fontlab en TypeTool in.