Ik heb heel het filmpje (66 min) klaar in final cut pro 5, wil in de rechter bovenhoek zoals veel tv stations een logo dat heel de film door er staat.
Het logo zelf heb ik in illustrator, hoe kan ik dit er bovenaan rechts in kleven ?
Maak in Photoshop een nieuw bestand en pak de preset voor PAL non square 720x576 (eventueel de widescreenversie als je breedbeeld werkt) In dat bestand worden ook al meteen actionsafe en titlesafe guides aangemaakt, zodat je je logo op de juiste plek kan zetten zonder dat deze buiten beeld valt.
Dat logo plaatsen kun je het beste doen met File>Place, omdat je dan nog even kunt spelen met de afmetingen voor je van de EPS pixels maakt. Even standaard-achtergrond laag weghalen of de layers samenvoegen…iig er voor zorgen dat de transparantie in tact blijft.
Ik zou er zelf dan een tiff, tga of psd van maken omdat je dan mooi van een alphakanaal gebruik kan maken (wat dus bij JPEG niet kan).
[quote:29c015730a="Anillusion"]Ik zou er zelf dan een tiff, tga of psd van maken omdat je dan mooi van een alphakanaal gebruik kan maken (wat dus bij JPEG niet kan).[/quote:29c015730a]Weer iets geleerd vandaag! :mrgreen: (dom dat ik niet eerder bedag dat JPG geen alpha's pikt)...