Logo Design

Ik zoek een logo design programma voor op men Mac. Ik gebruikte vroeger AAA Logo voor PC. Het moet niet moeilijk zijn puur standaard dingen. Ik heb logo creator al geprobeerd maar, dat vond ik niet echt wat.

Weet iemand nog software (freeware is pre)

Een logo ontwerp je niet met een 'programma'. En zeker niet op 'freeware' basis. Je werkt het uit, het eindprodukt zal digitaal moeten zijn (de meeste worden gemaakt in Illustrator). Maar echt... een logo 'design' programma bestaat niet. ..

Een kijkje op de site van [url=http://www.aaa-logo.com/templates.php]AAA Logo maker[/url] is best leerzaam. Dat mensen hier 50 dollar voor uitgeven!

In feite nauwelijks of geen ‘programma’, maar een stuk of honderd sjablonen (en nog veel meer cirkeltjes/vierkantjes/dingbats) waar je alleen nog een naam in hoeft te vullen, en je hebt een soort “logo”. Veel kleurverloopjes en schaduwtjes, om het geheel nog een sprankje “professionaliteit” te doen uitstralen.

Ik denk dat zo’n product voor de Mac niet te krijgen zal zijn, maar je weet nooit.
Maar met een willekeurig teken/dtp/paintpakket flans je toch in no time iets beters in elkaar?

hihi

Dit is echt een vet programma, ik denk dat ik mijn baan maar ga opzeggen.

Waarom heb ik in godszaam vroeger zolang gestudeerd, het wordt hier kant en klaar geleverd

echt cool

[quote:85542a0dbc="behappy"]Waarom heb ik in godszaam vroeger zolang gestudeerd, het wordt hier kant en klaar geleverd[/quote:85542a0dbc]

Dat denk ik ook wel eens, vroeg of laat komt alles binnen handbereik. Een film kon je vroeger alleen bewerken met professionele apparatuur en en een groep van 50 man ofzo, nu kan iedereen dat wel met iMovie. En zo zullen er steeds meer dingen komen, vraag mij af hoe het zit met de toekomst voor webdesigners, logo ontwerpers en al die andere lui in de media.

[quote:f84d6b4c76]Ik denk dat zo'n product voor de Mac niet te krijgen zal zijn, maar je weet nooit. Maar met een willekeurig teken/dtp/paintpakket flans je toch in no time iets beters in elkaar?[/quote:f84d6b4c76]

is er al, ben de naam alleen ff kwijt, misschien dat ik het morgen weet
:slight_smile:

Voor de Mac bestaat zoiets als [url=http://www.thelogocreator.com/v4_productDescrp_images/CE_Description.html]The Logo Creator[/url]... maar dat is geen freeware... en volgens mij niet echt goed.

‘Echte logo’s’ worden ontwikkeld en ontworpen op papier, in vector programma’s als Illustrator en FreeHand en soms met pixelsoftware zoals Photoshop (maar dat is niet altijd even slim) of layout software als InDesign. Logo’s ontwerpen in Word of XPress is niet handig: van het eindproduct is nooit een vector bestand te maken.

ps: serieuze bedrijven die hun logo inelkaar puzzelen met software als ‘The Logo Creator’ verdienen ook geen serieuze grafisch ontwerper.

Nee logo creator vind ik zelf ook niet goed, maar AAA logo vind ik leuk werken omdat je hier snel ff iets in elkaar kan flansen en het verdere resultaat uit kan werken mbv Corel of Illustrator. Dan word het toch maar weer zelf bedenken en zelf tekenen :cry: :P en anders draai ik et wel op VP7

[quote:3ce7c7a9eb="Jesper"][quote:3ce7c7a9eb="behappy"]Waarom heb ik in godszaam vroeger zolang gestudeerd, het wordt hier kant en klaar geleverd[/quote:3ce7c7a9eb]

Dat denk ik ook wel eens, vroeg of laat komt alles binnen handbereik. Een film kon je vroeger alleen bewerken met professionele apparatuur en en een groep van 50 man ofzo, nu kan iedereen dat wel met iMovie. En zo zullen er steeds meer dingen komen, vraag mij af hoe het zit met de toekomst voor webdesigners, logo ontwerpers en al die andere lui in de media.[/quote:3ce7c7a9eb]

Gelukkig heb je voor het maken van een goed logo (en ander ontwerp) naast materiaal (software of potlood) ook nog een paar andere zaken nodig; grafisch inzicht (dus toch studeren), inspiratie (tijd) en creativiteit.

En dat laatste heeft niet iedereen. En dat is maar goed ook, anders moet ik ander werk gaan zoeken. :smiley:

illustrator cs is bij mijn weten het beste graphisch design programma ... vermits ik mijn 5de jaar publiciteit doe vind ik dat mijn mening wel wat meerwaarde heeft ^--- is zeker geen freeware maar dat wil niet zeggen dat JE HET ILLEGAAL MOET DOWNLOADEN NENEE ABSOLUUT GEEN DENKEN AAN denk eens aan de gevolgen ! koop die dure programmas! illustrator cs, imageready cs , adobe golive cs,photoshop cs indesign ... en als je 3D wilt ontwerpen check dan ook eens swift 3D beestige programmas maar je moet wat moeite doen om ze te vinden succes mannekes! :mrgreen: misschien is dit niet de geschikte mac forum voor me ?

@AC!TH

[quote:2b903b334c=“Adriaan Mol”]Auteursrechten

Meest besproken twistpunt voor inhoudelijke discussie tot nu toe is auteursrecht. MacOSX.nl hecht er waarde aan alle inhoud op het forum binnen de grenzen van de wet te houden. Dit betekent dan ook dat het aanmoedigen of assisteren in het breken van auteursrechten niet wenselijk is, en daarom buiten de etiquette van het MacOSX.nl-forum valt.

Met andere woorden:

* Elkaar actief helpen in het vinden of direct downloaden van bestanden/programma's waar gewoonlijk voor betaald wordt, is niet wenselijk
* Elkaar actief helpen in het vinden of direct downloaden van bestanden die vertrouwelijk zijn, is niet wenselijk. Denk hierbij aan bèta-software die door de fabrikant of auteur niet publiek is gemaakt
* Elkaar actief helpen in het vinden van seriële productcodes (serials) of cracks, is niet wenselijk.[/quote:2b903b334c]

aldus de regels van het forum. Gelieve dat onderdeel uit je post te verwijderen!
Regels en wenselijkheden van Macosx.nl

mijn excuses daarvoor ik dacht al dat di een verdacht legale forum was begin direct aan het bewerken

Eehm...ja, dank je.....denk ik... :|