logo gemaakt en bewaard als eps en nu ?

Hoihoi, Nou ben druk bezig geweest om een logo te maken in illustrator. Nu heb ik deze bewaart als eps. Maar als ik hem in quark als illustratie importeer is deze erg groot. Ik had begrepen dat als je een documentje als eps bewaart hem naar gelang je zelf wilt oneindig kunt vergroten of verkleinen..... Wat doe ik verkeerd ?? of zie ik iets over het hoofd.

Het logo in illustrator bestaat uit een aantal lijnen en wat tekst en heb deze dus bewaart als eps (in black&white)

wie o wie helpt mij verder?

groet,
ramon

een logo gemaakt in ill (vector-logo) kan je idd zo groot of klein maken als je zelf wilt. Je kan blijven schalen in ill zonder dat er kwaliteitsverlies optreed. Als je je logo dan in Xpress importeert kan je m ook daar op de gewenste grootte zetten m.b.v. de percentages in je palet. Beter is om je logo in ill op de goede grootte te zetten, zodat ie op 100% in Xpress geimporteerd kan worden.

Ben je hiermee geholpen?

aha! Dus als het goed is importeer ik die eps in quark als illustratie. Dan ga ik met behulp van de x & y de %en veranderen om zo het logo goed op het papier te krijgen.

Het logo in ill op de goede grootte zetten is een beetje lastig aangezien het logo op verschillende formaten word afgedrukt.

Harstikke bedankt marloez voor de tips!!

Dan raad ik je aan om het logo zo groot mogelijk te bewaren denk ik... vergroten heeft altijd een beetje qualiteitsverlies... verkleinen niet... of toch nog veel minder.

Jelle,
Natuurlijk niet TE groot hé.

vergroten of verkleinen maakt toch niet uit bij het gebruiken van vectoren? :?

Maakt ook niet uit, maar zoals marloez al zei kan je dat beter doen in illustrator ipv in quark. Het zou bij een .eps niet voor problemen moeten zorgen, maar doe het voor de zekerheid toch maar in illustrator. Een "plaatje" (ik geef de voorkeur aan .tiff) moet je echt niet met quark gaan schalen. Laatst nog gezeik gehad met drukwerk, waarbij afbeeldingen wegvielen vanwege een te kleine schaal. Het idiote is dat er niet eens een foutmelding van quark was - gelukkig hadden we een proef...

maakt niet uit als je gaat schalen in ill, maar als je m plaatst in Xpress idd beter te groot dan te klein.

Oh ja, als je gaat schalen in illustrator moet je bij "object - transform - scale" kijken of "scale strokes & effects" wel aangevinkt staat (anders verandert de lijndikte niet mee). En ik maak ook altijd eerst outlines van de tekst (selecteer de tekst en druk dan shift + :apple: + o in), zodat het geen fonts meer zijn, maar gewone vectorvormen.

[quote:a4f7235e5a="Jello"]Dan raad ik je aan om het logo zo groot mogelijk te bewaren denk ik... vergroten heeft altijd een beetje qualiteitsverlies... verkleinen niet... of toch nog veel minder.

Jelle,
Natuurlijk niet TE groot hé.[/quote:a4f7235e5a]

Leer even het verschil tussen een bitmap en een vectorbestand…

[quote:2510e30a67="big al"]Oh ja, als je gaat schalen in illustrator moet je bij "object - transform - scale" kijken of "scale strokes & effects" wel aangevinkt staat (anders verandert de lijndikte niet mee). En ik maak ook altijd eerst outlines van de tekst (selecteer de tekst en druk dan shift + :apple: + o in), zodat het geen fonts meer zijn, maar gewone vectorvormen.[/quote:2510e30a67]

wat een omweg, je kan ook gewoon het schaal tool dubbelklikken.

[quote:a52b771f4f="tricksel"][quote:a52b771f4f="Jello"]Dan raad ik je aan om het logo zo groot mogelijk te bewaren denk ik... vergroten heeft altijd een beetje qualiteitsverlies... verkleinen niet... of toch nog veel minder.

Jelle,
Natuurlijk niet TE groot hé.[/quote:a52b771f4f]

Leer even het verschil tussen een bitmap en een vectorbestand…[/quote:a52b771f4f]
zucht… denk je dat ik een idioot ben???

achja, loop dan naar de maan hé :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij: :nietblij:

[quote:005873d181="MauZ"]wat een omweg, je kan ook gewoon het schaal tool dubbelklikken.[/quote:005873d181] Om in het menu te komen, ja. Maar vind je "omweg" niet een beetje overdreven? Als jij de volgende keer nou reageert op iemands probleem ipv dat je afwacht tot iemand anders weer een "omweg" neemt, dan zijn we wat productiever met z'n allen :wink:

okeej bedankt allemaal voor de reacties!!!! kom er nu wel uit!! (oja en weens ook eens wat liever voor elkaar :) )

[quote:cea3258051="Jello"] zucht... denk je dat ik een idioot ben?????

achja, loop dan naar de maan hé[/quote:cea3258051]

Ik wilde het eigenlijk anderen en mezelf besparen hierop te reageren, maar toch…

Uit je reactie begreep ik dat je het verschil niet zag tussen een vector- en bitmap bestand. Als ik daar dan op reageer, en jij gelijk insinueert dat ik jou een idioot vindt; beetje jammer. Laat mijn gedachten alsjeblieft aan mij over, tegenwoordig wordt er al zoveel voor anderen gedacht.

Laten we het gezellig houden, zoals ook hierboven gezegd!

[quote:3f56a885ee="tricksel"][quote:3f56a885ee="Jello"] zucht... denk je dat ik een idioot ben?????

achja, loop dan naar de maan hé[/quote:3f56a885ee]

Ik wilde het eigenlijk anderen en mezelf besparen hierop te reageren, maar toch…

Uit je reactie begreep ik dat je het verschil niet zag tussen een vector- en bitmap bestand. Als ik daar dan op reageer, en jij gelijk insinueert dat ik jou een idioot vindt; beetje jammer. Laat mijn gedachten alsjeblieft aan mij over, tegenwoordig wordt er al zoveel voor anderen gedacht.

Laten we het gezellig houden, zoals ook hierboven gezegd![/quote:3f56a885ee]
door zulke zaken bv. niet te posten?

achja, effe deze topic negeren voor de rest van mijn eigen gezellig leven…

jello man je klinkt als een frusti tiener :D

have fun ! enjoy life! 8)