logo in .DAT formaat ? [opgelost]

krijg zojuist een logo uit Kuala Lumpur binnen met .DAT extensie zou volgens de verzender een EPS zijn volgens Google is een file met .dat extensie een wordperfect document ? Icoontje is typisch PC-achtig

Als ik de file probeer te openen met Graphic converter krijg ik een “unknown file format” error.
kan wel zien dat de file met illustrator gemaakt is.

Denk zelf dat het probleem ligt in het feit dat de resourcefork mist. Zal ze opnieuw mailen en vragen of ze het willen Zippen voor ze het sturen, maar heb er weinig vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ik heb al vier keer gemaild en de communicatie gaat moeizaam en langzaam. Zit elke keer een dag tussen vraag en antwoord waar ik weinig mee opschiet.

Tot die tijd iemand die een oplossing weet ?
Misschien iemand met een PC die het wil proberen ?

bedankt

Een .dat file is een file die gecreerd wordt door MS outlook zelf en is een gecodeerd bestand. Waarin zich het originele bestand bevind. Deze file krijg je als je van pc naar mac mailt. PC's hebben hier onderling weinig last van. Heeft te maken met de instellingen voor het coderen van attachments.

Dit kan je voorkomen door het bestand te stuffen of te zippen.
"
Je kan het bestandje ook openen met: TNEF’s Enough Classic FAT" voor MacOS 9. Er bestaat misschien ook een versie voor MacOsX Dit kan je gemakkelijk vinden via google.

Greetz

hey,

Open het document ff in bbedit ofzo, check de eerste regels die vertellen jouw precies wat het is.

greetzz

Open het bestand eens in bbedit en kijk naar het begin of eind van het document; vaak staat er een hint wat voor bestandstype het is.

Je kunt het natuurlijk ook online zetten en ons er op los laten! :smiley:

[quote:cc78e7185b="yvanp"]Je kan het bestandje ook openen met: TNEF's Enough Classic FAT" voor MacOS 9. Er bestaat misschien ook een versie voor MacOsX [/quote:cc78e7185b]

Hier te downloaden voor OSX

OK, dat TNEF programma zou het moeten kunnen. het het gedownload maar het is een programma wat je zelf moet "compileren" met terminal ? Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet...

vrijwilligers ?

[quote:ebcf5d4a1c="arneblk"][quote:ebcf5d4a1c="yvanp"]Je kan het bestandje ook openen met: TNEF's Enough Classic FAT" voor MacOS 9. Er bestaat misschien ook een versie voor MacOsX [/quote:ebcf5d4a1c]

Hier te downloaden voor OSX[/quote:ebcf5d4a1c]

ok, dat ziet er beter uit !!

ga het proberen…

nope...

An error occured opening this file.

Either the file is not a TNEF file or the file is corrupted. :frowning:

[bewerk] :
slimmerikken die het willen proberen, stuur me een PB met je e-mail adres en ik forward de file

kan de nieuwste versie van illustrator het niet openen? Kan namelijk heel veel bestandsformaten aan.

En als je zelf er .eps achter zet?

Frans,

Ook al geprobeerd, maar Illustrator CS kan het niet openen, “unknown file format”

maar de eerste vrijwilliger met een PC heeft zich gemeld :smiley:

OK mannen,

opgelost. “Wm” heeft de extensie .DAT vervangen door .EPS en hem op een PC geopend (op de Mac ging dat niet), bewaard en gezipped.

bedankt :smiley: