Logo (Photoshop bestand) in Illustrator importeren

Even voor de duidelijkheid: ik kan niet overweg met Photoshop, maar wel met Illustrator. Ik moet iets maken (in Illustrator) waarbij ik een logo moet gebruiken. Dat logo is gemaakt in Photoshop en heeft een '3d' look. Zodra ik dat logo ga importeren in Illustrator zijn de lijnen en randen meteen erg lelijk. Hoe krijg ik dat logo mooi in Illustrator? En...als ik dit naar de drukker stuur, moet ik wel zeker weten dat 'de glans' van het logo nog steeds zo mooi uitkomt...

Iemand tips/suggesties?

Alvast bedankt.

Importeer je rechtstreeks de psd in illustrator? Anders eens opslagen als TIFF en dan importeren.

Opslaan in Tiff en dan importeren geeft ook niet het gewenste effect. Het blijft een beetje korrelig... :?

Goed nabouwen (volledig vector, een bitmap logo kan natuurlijk niet!) in Illustrator en dan als goed logo verkopen aan de eigenaar ervan ! Plaatje is bij deze onderwerpen ook wel handig.

Het kan 2 oorzaken hebben: • de resolutie is te groot en het bestand is in illustrator erg verkleind -> jaggy edges • de resolutie is te laag, en hierdoor ga je pixelvorming krijgen in het beeld

In het eerste geval is er (druktechnisch) niets aand e hand, behalve dat het bestand minder zwaar had kunnen zijn
in het 2e geval moet je toch echt een beter bestand maken (hogere resolutie), want als je een bestand te ver vergroot (i.e. lage resolutie) dan worden beelden onscherp of ga je zelfs blokvorming zien in het uiteindelijke drukwerk.

[quote:c730bc9434="BBB"] Dat logo is gemaakt in Photoshop en heeft een '3d' look. Zodra ik dat logo ga importeren in Illustrator zijn de lijnen en randen meteen erg lelijk. [/quote:c730bc9434]

het is goed te bedenken dat wat je op je scherm ziet niet noodzakelijkerwijs hetzelfde is als wat je krijgt als je gaat drukken.
Als het een goed gemaakt logo is (resolutie voldoende) kan het er op het scherm misschien minder mooi uitzien, maar als je het drukt ziet het er wel perfect uit.
Print het eens uit op een goede printer dan zie je het vanzelf.

opslaan als TIF vind ik geen goede tip.
Illustrator ondersteunt “nastive” photoshop files, het is in de latere versies van Illustrator zelfs het beste bestandsformaat om bitmaps te importeren.

Het was even puzzelen en proberen, maar ik ben er uit: - Op het scherm (in Illustrator) is het lelijk - Goed geprint is het prima! - Van Illustrator bestand een pdf gemaakt: ook prima!

Wat ik op het scherm zie is dus niet hetzelfde als het uiteindelijke drukwerk.
Da’s een hele geruststelling.

Bedankt voor alle hulp!