Logo's gezocht van attractieparken

Beste mensen,

Voor een klant ben ik bezig met het opzetten van een camping-brochure. Hierin staat o.a. een pagina met tips voor dagjes uit en om de pagina wat leuk op te vullen ben ik op zoek naar vector (EPS/AI/PDF) logo’s van:

• Amusementspark Tivoli (Berg en Dal)
  • Archeon (Alpen a/d Rijn)
  • Attractiepark Slagharen (Slagharen)
  • Avonturenpark Hellendoorn (Hellendoorn)
  • De Waarbeek (Hengelo (ov))
  • Dolfinarium Harderwijk (Harderwijk)
  • Duinrell (Wassenaar)
  • Efteling (Kaatsheuvel)
  • Familiepark Drievliet (Den Haag)
  • Julianatoren (Apeldoorn)
  • Land van Ooit (Drunen)
  • Madurodam (Scheveningen)
  • Pretpark De Valkenier (Valkenburg)
  • Recreatiepark Het Rosarium (Doorn)
  • Speelpark Klein Zwitserland (Tegelen)
  • Speelpark Valkeveen (Valkeveen)
  • Sprookjesbos (Valkenburg)
  • Toverland (Sevenum)
  • Walibi World (Biddinghuizen)

Een enkele is maar op www.brandsoftheworld.com te vinden…

hier heb je er alvast 2:

http://www.brandsoftheworld.com/search/?action=search&text=Efteling
http://www.brandsoftheworld.com/search/?action=search&text=Walibi+World

Een tip: vaak hebben deze pretparken een eigen PRESS deel op hun site, waar je vaak e.e.a. vanaf kan halen. Soms kun je ook PDF's downloaden waar het log instaat. Die kun je dan weer in Illustrator openen en het logo eruit halen.

Overigens moet je er wel op letten dat niet iedereeen ervan gecharmeerd is dat hun logo zonder toestemming gebruikt wordt. Vaak kun je beter even bellen en erom vrágen. Dan heb je tegelijk toestemming èn het logo in het juiste formaat. Iets meer werk maar wèl zo netjes :wink:

Al die parken emailen/bellen en vragen om een EPS logo.

edit:
Ik heb de FAQ bijgewerkt met 3 links waar je dit soort zaken kan krijgen. Overigens moet de klant zorg dragen voor de gebruikersrechten etc.

misschien moet je de websites van al deze pretparken opzoeken... kan me niet voorstellen dat er geen logo op de website te vinden is... dus dat moet wel lukken denk ik...

Die logo's zijn dan niet in vectorformaat maar gewoon JPG-tjes. En daar kan je in drukwerk weinig mee aanvangen.

[quote:a57603e63b="MacBjorn"]Die logo's zijn dan niet in vectorformaat maar gewoon JPG-tjes. En daar kan je in drukwerk weinig mee aanvangen.[/quote:a57603e63b] Waarschijnlijk omdat er rechten op zitten?

[quote:d14f964dad="Ch3mZ"][quote:d14f964dad="MacBjorn"]Die logo's zijn dan niet in vectorformaat maar gewoon JPG-tjes. En daar kan je in drukwerk weinig mee aanvangen.[/quote:d14f964dad] Waarschijnlijk omdat er rechten op zitten?[/quote:d14f964dad]

Nee… omdat dat er niet uiziet…

:wink: M

Die rechten zitten ook op de JPG plaatjes.... Maar vectorplaatjes zijn beter in de zin dat ze veelzijdiger zijn doordat ze schaalbaar zijn zonder kwaliteitsverlies. Slechts enkele firma's bieden deze formaten aan in speciale press-secties op websites. Normaliter kun je beter gewoon bellen naar de afdeling communicatie van het bedrijf waar je het logo voor nodig hebt.

Dit is echter volgens mij meer het werk van de klant (die moet correct aanleveren) of anders een account-executive. Vormgevers moeten vormgeven en niet de hele dag hun tijd verkwisten door stad en land af te bellen op zoek naar een fatsoenlijk logo.

Amen!

[quote:c374afe40f="MacBjorn"]Dit is echter volgens mij meer het werk van de klant (die moet correct aanleveren) of anders een account-executive. Vormgevers moeten vormgeven en niet de hele dag hun tijd verkwisten door stad en land af te bellen op zoek naar een fatsoenlijk logo.[/quote:c374afe40f]

In het Walhalla misschien, maar de dagelijkse praktijk ziet er toch ècht anders uit :wink:
Niet elk bedrijf is namelijk zo groot dat dat soort taken gescheiden wordt…

haha, ja dat is zo.... vooral bij kleinere bureau's en eenmanszaken. Ach, het is ook niet erg... maar als ik zo'n lijst met perken zou moeten afbellen dan zou ik toch protesteren. Of ik zou die uren die ik kwijt zou zijn met bellen gewoon moeten kunnen declareren en ik zou niet in de problemen moeten komen met de deadline.

Gaat je denk ik gauw een halve dag werken kosten, dat regelwerk.

Attractiepark Slagharen:

http://www.parkfunworld.be/database/logoparc/222_logo.jpg

Walibi World:

http://www.pretparken.net/images/Walibi%20kangoroe%20logo.jpg

Duinrell:

http://www.stayokay.com/img_logos/Duinrell_logo_FC_W2.jpg

P.S: Het zijn helaas wel .jpg’s

Ten eerste iedereen bedankt voor zijn of haar reacties. Omdat er voor deze brochure op dit moment te weinig tijd is, gaan we deze keer geen logo's plaatsen. Waarschijnlijk volgend jaar wel en de logo's die tot nu toe gepost/gelinkt zijn, bewaar ik uiteraard wel.

Het was trouwens mijn eigen idee om de logo’s toe te voegen. De pagina was vrij “kaal” (met alleen een opsomming van de parken) en daarom zocht ik wat opvulling. De klant kun je in dit geval dus niets verwijten maar ik ben het wel met MacBjorn eens dat de klant hier zelf voor moet zorgen wanneer het zijn of haar voorstel is.

Al met al is het voor nu opgelost, maar mocht iemand nog een of meerdere logo’s beschikbaar hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.