Lokaal gehoste site testen?

Mijn website draait momenteel (als het goed is) vanaf mijn eigen Mac. maar hoe kan ik dan zelf kijken of de site goed te benaderen is van buitenaf?

http://localhost doet het uiteaard wel, maar ik wil graag zelf checken of
de site goed te bereiken is vanaf het internet…

www.ferrari-spotters.tk

:?

Doet het goed hoor, en ziet er leuk uit. Let wel op dat je computer aan moet staan om je website te bezoeken :wink: Site gaat overigens lekker snel!

Ik heb even je site gechecked. De eerste pagina leek een beetje traag te laden. Toen ging het vlot. Ook de foto's. Voor zover ik het kan beoordelen doet 'ie het.

Leuke foto’s. Ferrari

De site komt lekker snel in beeld en ziet er leuk uit. Succes ermee!

ΛΛ

door iemand extern te vragen zoals nu :wink:

hij werkt goed :lol:

ook lekker snel

het valt me op dat veel websites vol met slordigheden staan... details, maar toch:

[color=red:250d7b1265]Als[/color:250d7b1265] jarenlang…
[color=red:250d7b1265]H[/color:250d7b1265]iernaast…
…[color=red:250d7b1265]fotopagina[/color:250d7b1265]??

en ga zo maar door,…

ik ben vaak te ongeduldig, dus:

-maken,
-uploaden,
-en dan ooit een keertje lezen wat ik geschreven heb…

En dan krijg je dus vaak dat soort foutjes helaas…

Maar zijn er andere manieren om het te testen zonder
dat je iemand anders nodig hebt?

[quote:19979b5742="unSOUND"] Maar zijn er andere manieren om het te testen zonder dat je iemand anders nodig hebt?[/quote:19979b5742] Als jouw provider een proxy-server heeft, kan je die (tijdelijk) gebruiken om vanaf buiten je site te bekijken. Indien jouw provider dat NIET doet, zijn er wel enkele publieke proxy-servers te vinden (anonymizer proxy-servers bijvoorbeeld)

[quote:19979b5742=“unSOUND op http://www.ferrari-spotters.tk/”]
Laatste nieuws: Onlangs heb ik een nieuwe computer aangeschaft, die tevens de website gaat hosten.

Het voordeel daarvan is dat we grotere foto’s kunnen gaan gebruiken, en eventueel ook de video opnamen kunnen gaan gebruiken, omdat ik veel meer ruimte kan gaan gebruiken. Nadeel daarvan is dat de site niet te bereiken zal zijn als mijn computer om wat voor reden dan ook uit staat.
[/quote:19979b5742]

Als je je oude web-account nog hebt, of ergens kan gebruikten, kan je ook alle “grote” content zoals films en grote foto’s thuis op je server zetten, maar je site bij je hosting provider. Dan kan je op de site melden dat het kan voorkomen dat die bestanden niet beschikbaar zijn, maar staat je site wel altijd op het internet. :slight_smile:

Dat zijn ook nog ideëen inderdaad...

Ik werd zo links en rechts al gewaarschuwd over de risico’s
van lokaal hosten, vooral op het gebied van hackers e.d.

Dus wellicht ga ik het toch nog anders doen…
Bedankt voor het meedenken!

Zoals je broer de site vanaf de zaak te laten hosten bijvoorbeeld ... gratis, eikel.

[quote:414d197000="R_van_Heukelum"]Zoals je broer de site vanaf de zaak te laten hosten bijvoorbeeld ... gratis, eikel.[/quote:414d197000]

Ik weet niet hoe de verstandhouding tussen jullie is en hoe dit gelezen moet worden, maar dit soort reakties komen wel een beetje vreemd over. :?

Lijkt me duidelijk... ik heb dan wel geen broer maar ik noem m'n zus ook vaak genoeg muts of doos :D

Ik denk dat onze verstandhouding (we zijn zelfs met zijn drieën) een stuk beter is dan bij menig andere. Op elkaars bord kunnen schijten als het ware. Toch sympathiek dat je je betrokken voelt! ;-)

[quote:1dc32eea5d="R_van_Heukelum"]Zoals je broer de site vanaf de zaak te laten hosten bijvoorbeeld ... gratis, eikel.[/quote:1dc32eea5d]

Hehe, ik dacht dat je het nooit ging aanbieden… :stuck_out_tongue:

( iRuben: dit is inderdaad vrij normale gang van zaken voor ons… kan nog leuk worden als Pa hier straks ook komt, die heeft sinds kort mijn oude iMac, die is nog erger… )

Oké mensen, nu maar weer even terug naar de vraag van unSOUND, hoewel iedereen al zo'n beetje z'n mening gegeven heeft...

Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is deze website:

http://www.danvine.com/icapture

Deze websie kan een screenshot maken van je site, vanuit verschillende browsers. Dus IE, Mozilla, Netscape… maar dus alleen screenshots, je kunt nog niet zien hoe je website reageerd alleen of hij goed laadt en is ingedeeld…