Lokale mail overzetten naar iCloud

Beste leden,

Ik ben bezig met een complete mail database (zo’n 20 gig aan mailtjes verdeeld over honderden (sub)mappen) aan het overzetten naar iCloud. De mailtjes staan op het moment lokaal op de Mac.
Normaal kunnen de mappen gewoon gesleept worden in Mail. Maar wanneer ik dit doe, worden er steeds maar een paar mappen/berichten overgezet. Daarna krijg ik de melding dat de server niet reageert…
Hebben jullie enig idee hoe ik dit het makkelijkst en het snelst kan doen?

Groeten,
Koen

Misschien moet je het wat tijd gunnen. 20 GB uploaden doe je nu eenmaal niet in een paar seconden. Zet tijdens de ‘sleep-actie’ het activiteitenoverzicht open in Mail (OPTION COMMAND 0) Dan zie je wel degelijk dat er iets gaande is.

Kom ik helaas niet veel verder mee. Er staat niet dat de berichten worden gekopieerd. Ik krijg hierna een popup dat de gegevens niet naar de server p02.imap.mail.me.com kunnen worden gestuurd.

Wat heb je tot nu toe gedaan?

Heb je een tweede account aangemaakt met iCloud gegevens? Als het goed is staan er dan nu twee accounts op je Mac en zou je de mail van het lokale account naar het iCloud-account moeten kunnen slepen.

Er staan op het moment drie mailadressen ingesteld. iCloud uiteraard en twee POP adressen.
Ik heb het trucje al vaker toegepast, maar ben dit probleem eigenlijk nooit tegengekomen.

Probeer de lokale postbus eens te exporteren (Menu ‘Postbus’ -> ‘Exporteer Postbus’ )en vervolgens te importeren (Menu ‘Archief’ -> ‘Importeer Postbussen’) in het iCloud account.